אפוסנס מצרפת את הדסה עין כרם ובילינסון לניסויים

גיוס החולים לכל שלושת הניסויים בשלב 2 יסתיים עוד השנה ■ בתי החולים הישראליים יצטרפו יצטרפו למחקרים הקליניים הרב-מרכזיים שעורכת החברה בארה"ב

אפוסנס , העוסקת בפיתוח תרופות וסמני הדמיה המבוססים על קישור לתאים בתהליך האפופטוזיס (מוות מתוכנן של תאים), הודיעה היום (ד') לבורסה כי כי בתי החולים הדסה עין כרם ובילינסון יצטרפו למחקרים הקליניים הרב-מרכזיים שעורכת החברה בארה"ב בגידולי מוח (גרורות), ריאה וראש-צוואר.

על פי הדיווח, שלב גיוס החולים לכל שלושת הניסויים, הנמצאים בשלב השני של הניסויים הקליניים (Phase II), צפוי להסתיים עוד השנה.

שני המרכזים הרפואיים מישראל צפויים להצטרף למחקרים, המתבצעים באחד-עשר מרכזים קליניים בארה"ב. בין המרכזים בארה"ב נמנים בין היתר Sloan-Kettering, הארוורד, Mt Sinai, אוניברסיטת פיטסבורג, אוניברסיטת פנסילווניה ואחרים.

ד"ר מירי בן-עמי, סמנכ"לית פיתוח קליני ורגולציה באפוסנס, מסרה: "אנחנו שבעי-רצון מקצב התקדמות הניסויים הקליניים שלנו, ומאמינים שהצטרפותם של הדסה ובילינסון ומרכזים נוספים בישראל תהווה תרומה משמעותית להצלחת המחקרים".

מטרת מחקרים קלינים אלה להעריך את יעילות ובטיחות מערכת ה-EarliTest של חברת אפוסנס בהערכה מוקדמת של תגובת חולי-סרטן לטיפול.

נזכיר כי לחברה הסכמים לשיתוף פעולה קליני לא בלעדי בתחום ההדמיה המולקולארית גם עם שתי ענקיות התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) ורוש (Roche). על פי ההסכמים, לענקיות הפארמה זכות לעשות שימוש במערכת ה-EarliTest של אפוסנס לצורך הדמיה מולקולארית במסגרת ניסויים קליניים שהן מבצעות להערכת טיפולים חדשים בתחום האונקולוגיה, ובתמורה רשאית אפוסנס לעשות שימוש בנתונים הקליניים הנאספים במסגרת ניסויים אלו למטרות רגולטוריות.