כתב אישום נגד 3 עובדים באלפסק הנדסה בגין עבירות מידע פנים

‎השלושה מואשמים בניצול מידע על עסקה בספרד בשווי כ-6 מיליון אירו לצורך רכישת מניות

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ד') למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד 3 עובדים של חברת אלספק הנדסה בע"מ ושלושה בני משפחה של אחד העובדים בגין עבירות מידע פנים.

על-פי כתב האישום, הנאשמים - סמנכ"ל שיווק ומכירות של אלספק, אפרים קדץ; מנהל מחלקת ההנדסה, אייל עדן; אחותו של עדן, קרן עטיה סיני; אחיו, יניב עטיה; אמו, חווה עטיה; ומנהל הרכש, נחום גרטנר - ניצלו מידע פנים של החברה שהגיע לידיהם, שהתייחס לכך שהחברה עמדה באפריל 2009 בפני חתימה על עסקה עם חברות בספרד בשווי של למעלה מ-6 מיליון אירו.

בכתב האישום נטען כי הנאשמים רכשו מניות של החברה במטרה להרוויח מעליית שער המניה אחרי פרסום המידע.

חברת אלספק היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה, העוסקת בעצמה ובאמצעות חברות-בנות בפיתוח, ייצור, הרכבה ושיווק של מוצרים בתחום שיפור איכות החשמל.

תחילת הפרשה בראשית שנת 2008, אז החלה אלספק לפתח מערכת שנועדה להתמודד עם דרישה חדשה בחוק הספרדי הנוגעת לשוק החשמל. בעקבות ניסוי מוצלח שהתקיים בנובמבר 2008 שבוצע במערכת, פתחה החברה במשא-ומתן עם רוכשים פוטנציאליים בספרד, במסגרתו נידונו הסכמי רכישה של המערכת בסכום של למעלה מ-6 מיליון אירו.

בחודש מארס 2009 חלה התקדמות של ממש בעסקה והתכנסות לקראת חתימה על ההסכמים. בעקבות השלב המתקדם של המשא-ומתן דיווחה על כך אלספק במסגרת הדוח התקופתי, אך ציינה כי אין וודאות כי הדיונים יגיעו לכלל הסכם.

מיד לאחר מכן נחתמו ההסכמים, ועקב כך פרסמה החברה דוח מיידי על כך. לפני הפרסום עלה שער המניה של החברה בשיעור חד של 49%, ולאחר הפרסום עלה השער בשיעור של 5.8%.

בתקופה שבין החתימה ועד פרסום הדוח הוגדרו המידע אודות ההתקדמות במשא-ומתן והפרטים לגבי החתימה כ"מידע פנים", מאחר שהוא לא היה ידוע לציבור. כתב האישום מתייחס בנפרד לגבי כל אחד ואחד מהנאשמים.

כתב האישום מייחס לקדץ שימוש במידע פנים כאיש פנים על דרך של מתן הוראות רכישה ורכישה בפועל של מניות בשווי של כ-69,000 שקל. בנוסף, על-פי כתב האישום העביר קדץ את מידע הפנים למכר, שעשה אף הוא שימוש במידע הפנים.

לעדן מייחס כתב האישום שימוש במידע פנים כאיש פנים על דרך של מתן 26 הוראות רכישה ורכישה בפועל של מניות בשווי של כ-140,000 שקל. בנוסף, על-פי כתב האישום מסר עדן את מידע הפנים לאמו, אחותו, אחיו, חמו ומכר נוסף - שעשו כולם גם כן שימוש במידע הפנים.

לעטיה סיני, אחותו של עדן, מייחס כתב האישום שימוש במידע פנים כאיש פנים על דרך של מתן הוראות רכישה ורכישה בפועל של מניות בשווי של כ-20,000 שקל.

ליניב עטיה, אחיו של עדן, מייחס כתב האישום שימוש במידע פנים כאיש פנים על דרך של מתן הוראות רכישה ורכישה בפועל של מניות בשווי של כ-20,000 שקל.

לחווה עטיה, אמו עדן, מייחס כתב האישום שימוש במידע פנים כאיש פנים על דרך של מתן הוראות רכישה ורכישה בפועל של מניות בשווי של כ-25,000 שקל. בנוסף, על-פי כתב האישום מסרה חווה את מידע הפנים לאחיה, שעשה אף הוא שימוש במידע הפנים.

לגרטנר, הנאשם האחרון, מייחס כתב האישום שימוש במידע פנים על דרך של מתן הוראות רכישה ורכישה בפועל של כ-30,000 שקל.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד יעל ענתות ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך.

עו"ד יעל גרוסמן, המייצגת את אפרים קדץ, מסר בתגובה כי הוא כופר בכל הנטען בכתב האישום.

עורכי הדין נוית נגב וגל הררי-גולדמן, המייצגות את אייל עדן, מסרו: "אנחנו ננהל את התיק בבית המשפט, שם יתברר כי אייל עדן לא עבר כל עבירה של מידע פנים".