אפי פיתוח: מחזיקים בחוזי שכירות ל-78% מ-AFIMALL

הקניון הגדול במוסקבה ייפתח רשמית ב-22 במאי ■ שי ליפמן: "ללא ספק צפויה השפעה חיובית על מניית החברה; הנכס ישוערך כלפי מעלה" ■ אלון גלזר: "צעד חשוב מאוד לאפריקה"

אפריקה ישראל צפויה לפתוח בעוד כשבועיים וחצי (22 במאי) את קניון AFIMALL, פרויקט הדגל של החברה הבת אפי פיתוח במוסקבה והקניון הגדול ביותר בבירה הרוסית. הקניון, שנבנה על שטח של כ-180 אלף מ"ר וכולל כ-400 חנויות, נפתח ב"פתיחה רכה" ב-10 במארס.

בתוך כך, דיווחה היום אפי פיתוח כי עדכון לגבי מצב הקניון הנוכחי, רגע לפני הפתיחה הרשמית. נכון ל-27 באפריל, 151 חנויות, המהוות כ-42% משטח הקניון, היו פתוחות לציבור.

אפי פיתוח מעריכה כי עד לפתיחה ב-22 במאי כ-200 חנויות, 61% משטחי הקניון, יהיו פתוחות, כאשר נכון למועד זה מחזיקה החברה בחוזי שכירות להשכרת עוד 17% משטחי הקניון לכ-78%, טוב מהערכות הקודמות. על פי הערכותיה של אפי פיתוח, החנויות הפתוחות עד כה יניבו הכנסות שנתיות של כ-88 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי חלק מחוזי השכירות נפתחו לאחרונה, ונסגרו בשנית עם מחירי השכרה גבוהים משמעותית.

לרגל האירוע, שוחח "גלובס" עם מנהלי מחקר ואנליסטים מובילים בשוק, המכסים את תחום הנדל"ן. שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, ציין כי "ללא ספק צפויה השפעה חיובית על מניית אפריקה ואני מניח ששיעורי התפוסה בקניון רק ילכו ויעלו. צריך להבין כי כל קניון, כנכס יזמי בתחילת הדרך, צריך תקופת הרצה שאפריקה מצויה בתוכה".

ליפמן הוסיף כי "הנקודה המשמעותית היא שב-2012 יהפוך הקניון מנכס בייזום לנכס מניב ואז הוא צפוי להניב לאפי פיתוח, ובעקיפין לאפריקה ישראל שרק מגדילה כידוע החזקותיה באפי, סכומים משמעותיים.

לא אתפלא עם הנכס ישוערך כלפי מעלה עד הרבעון השני של 2012, שערוך שיוסיף רבות להון של אפריקה", סיכם ליפמן.

אלון גלזר: "צעד חשוב מאוד לאפריקה"

אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר של לידר שוקי הון, אמר בשיחה כי "אין שום ספק שהתוצאות שנראה מהקניון החדש ישפיעו על מניות אפי פיתוח ואפריקה וגם על אגרות החוב של אפריקה. בסך הכל, זה צעד חשוב מאוד לאפריקה. הפתיחה היא עובדה גמורה ויותר חשוב לראות מה יהיו שיעורי התפוסה ושכר הדירה בקניון בטווח של השנה הקרובה, וכמובן איזה שווי ייגזר לו. ברור שהקניון הוא חלק מהותי גם בשווי הפעילות וגם ביכולת לייצר דיבידנדים ומזומנים עבור אפריקה".

גלזר הוסיף כי "בסך הכל, הנהלת החברה עשתה מהלכים מאוד חשובים בשנתיים האחרונות כולל הסדר החוב ומימוש של נכסים. מצד שני, יש עוד הרבה מאוד אתגרים ואפריקה תלויה בשווי שייגזר גם מהפעילות בארה"ב וגם ברוסיה. הצלחה של הקניון ברוסיה יכולה לתת אופטימיות על הפעילות במדינה כולה".

אמיר ארד: "סביר שהמניה תגיב באופטימיות בטווח הקצר"

ד"ר אמיר ארד וליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז' מסרו כי "כרגע הקניון של אפריקה במקום טוב ויש לו פוטנציאל טוב אך הוא נמצא בשלבים ראשוניים, וקשה כרגע לגזור ממנו נתונים. לזכותו ייאמר שהוא מרשים בצורה בלתי רגילה ומלא הוד והדר. בטווח הקצר לא נראה הצפת ערך משמעותית אך סביר שהמניה תגיב באופטימיות בטווח הקצר. בטווח הבינוני והארוך, סביר שנראה את הקניון ממשיך וצומח כולל שערוכים כלפי מעלה".