שימוע לאולמרט בפרשת המינויים הפוליטיים - בסוף החודש

הפרקליטות סירבה לבקשת ראש הממשלה לשעבר לעכב את הטיפול בפרשה כל עוד מתנהל המשפט ב-3 הפרשות האחרות בהן הוא מואשם ■ יועצו של אולמרט: "התנהלות פוגענית"

הפרקליטות מסרבת לעכב את הטיפול בפרשות האחרות שבהן הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עד לתום ההליכים במשפט המתנהל נגדו.

ל"גלובס" נודע כי בסוף החודש הקרוב, בעוד כ-3 שבועות, יתייצבו סנגוריו של אולמרט לשימוע בפרקליטות בפרשת המינויים הפוליטיים, שבה הוחלט להעמיד לדין את אולמרט כבר לפני כשנה, במאי 2010.

השימוע בתיק המינויים הפוליטיים יתקיים ימים אחדים לפני תחילת פרשת ההגנה במשפטו של אולמרט בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות - שבהן אמור אולמרט עצמו להתחיל את עדותו ב-30 במאי.

במקביל, פנתה גם פרקליטות מיסוי וכלכלה, המטפלת בתיק הולילנד, לסנגוריו של אולמרט בדרישה לקיים את השימוע גם בפרשה זו במהלך החודשיים הקרובים, ואולם טרם נקבע מועד לכך.

נגד אולמרט מתנהלים הליכים ב-3 פרשות. הראשונה, שבה מתנהל משפט הנמצא לפני תחילת פרשת ההגנה; השנייה היא פרשת המינויים הפוליטיים; והשלישית היא פרשת הולילנד.

סנגוריו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, נבות תל-צור ונוית נגב, סירבו להתייצב לשימועים הללו וטענו כי יש לקיים אותם רק לאחר שיסתיים המשפט הנוכחי.

אלא שבפרקליטות סירבו, וקבעו מועד לשימוע בפרשת המינויים הפוליטיים, שנדחה מפעם לפעם.

השימוע אמור להתקיים בפני המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר, ובהשתתפות מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף.

נראה כי הפרקליטות התעקשה לקיים את השימוע כעת, בשל ההפסקה בת החודשיים בהתנהלות משפטו של אולמרט, שאיפשרה לסנגורים פרק זמן נכבד לצורך הכנת טיעוניהם.

השימוע יתקיים בעל-פה, ובפרקליטות הסכימו באופן חריג לקיים יותר מישיבת שימוע אחת לסנגוריו של אולמרט. במשרד עו"ד זליגמן מטפלים בייצוגו של אולמרט בפרשה זו עו"ד אלי זהר ועמו עו"ד ליאת ארזי. במקביל, יתקיים שימוע גם לחשוד הנוסף בפרשה, יועצו לשעבר של אולמרט, עובד יחזקאל, המיוצג על-ידי עו"ד דוד ליבאי.

קידום חברי מרכז

פרשת המינויים הפוליטיים החלה בדוח של מבקר המדינה על מינויים לא ראויים שביצע אולמרט לכאורה ברשות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת, בעת שכיהן כשר במשרד.

אולמרט ויחזקאל חשודים כי ניצלו את מעמדם וסמכויותיהם ופעלו בניגוד עניינים, "באורח מאורגן, שיטתי ונרחב", לקידום ענייניהם של חברי מרכז הליכוד, פעילי הליכוד ומקורביהם, זאת בכוונה להיטיב עמם, באמצעות סיוע בתעסוקה ובהיענות לבקשותיהם מול גורמים בשירות הציבורי, כדי לחזק את מעמדו הפוליטי של אולמרט.

השניים חשודים בעבירות של מירמה והפרת אמונים, וכן עבירה לפי חוק המפלגות, של ניסיון להשפיע על בעלי זכות הצבעה תוך הבטחת טובת הנאה.

"מדובר באבסורד"

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר כי "מדובר באבסורד. על המשפט בירושלים מופקד צוות של מחוז ירושלים, על תיק הולילנד מופקד צוות של מחוז תל-אביב, ועל תיק המינויים הפוליטיים מופקד צוות מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות. לא ייתכן שכל צוות פועל כאילו כל השאר לא קיים.

"במקרה הטוב מדובר בחוסר תשומת-לב, ובמקרה הפחות טוב מדובר בהתנהלות פוגענית מכוונת... אנחנו נאלצים לקיים את השימוע, למרות הפגיעה הקשה ביכולתו של אולמרט להתגונן".