יוסי לנגוצקי זכה בפרס ישראל האלטרנטיבי של עיתון "מקור ראשון"

עוד בין הזוכים: ד"ר אלי שוסהיים על פעילותו באגודת אפרת נגד הפלות; ופרופ' ג'ראלד שטיינברג, העומד בראש פרויקט מעקב אחר "ארגוני זכויות אדם חתרניים ואנטי-פטריוטים"

אופנת הטקסים האלטרנטיביים לא פוסחת גם על הציבור הדתי. לרגל יום העצמאות העיתון "מקור ראשון" בחר רשימה אלטרנטיבית של ישראלים לפרס ישראל.

בין הזוכים: זאב חבר (זמביש) על תרומתו להתיישבות; ד"ר אלי שוסהיים על תרומתו לעם היהודי במסגרת פעילותו באגודת אפרת נגד הפלות; הרב מנחם פרומן מתקוע על מפעל חיים; והרב צבי רימון על תרומתו בתחום התורה והעבודה למפוני גוש קטיף.

במסגרת הפרויקט של העיתון זכו גם הפרופ' ג'ראלד שטיינברג, העומד בראש פרויקט מעקב אחר "ארגוני זכויות אדם חתרניים ואנטי-פטריוטים", על פועלו בתחום זכויות האדם; איזי שירצקי, בעלי איתוראן והפועל קריית-שמונה, שנבחר עקב כך שהוא מקדיש את הונו וזמנו לקידום הגליל העליון ולרווחת תושביו.

העיתון בחר להעניק את פרס ישראל האלטרנטיבי גם ליוסי לנגוצקי, אשר "לא הרפה מהרעיון לחפש נפט וגז בים, גם אחרי כישלונות ודחיות".

האשה היחידה ברשימת הזוכים היא חנה הנקין, שייסדה תכנית להכשרת יועצות הלכה והראתה כיצד העצמת מעמדן הדתי של נשים יכולה להיכנס לקונצנזוס הרבני.