המדריך של "גלובס" לשבוע תרבותי: איפה להיות ומה לעשות

פסטיבל Sunbeat; הצגה: חתונת הדמים; יריד הנעליים שופוני; הקאמרית הקיבוצית

קצת שמחת חיים: פסטיבל Sunbeat

מה: לרשימה המתארכת של פסטיבלי מוזיקה מקומיים מצטרף לראשונה Sunbeat, חגיגה רבת טעמים על טהרת אמנים מקומיים ובינלאומיים שהמשותף להם הוא הקצב ושמחת החיים וכל האמצעים הכליים-ווקאליים כשרים להשגת המטרה החל באקורדיון הצועני, דרך כינורו של הכלייזמר וכלה בתוף האפריקאי. רשימת האמנים כוללת את הרכב האפרו-פיוז'ן Terroka שהוציא לאחרונה אלבום רביעי, המפיק-תקליטן האוסטרי Dunkelbunt שיתקלט מסיבת ריקודים צוענית אלקטרונית והופעה של ההרכב האתני Madboojah project הכובש בימים אלה את הרדיו בחידוש ל"חנה'לה התבלבלה" עם גלעד שגב. באתר המופע יוקמו, כנדרש, דוכני אמנות, מזון ושתייה.

למה ללכת: כי אם זו אכן תחילתה של מסורת תוכלו לספר שהייתם שם כשהכול התחיל.

למה באמת ללכת: כדי לברר איפה זה לכל הרוחות חורשתא.

עם מי ללכת: עם עידן רייכל.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש הקרובה, 7/5, החל ב-17:00, חורשת האיקליפטוסים חורשתא בקיבוץ שער העמקים בצפון (סמוך ליישוב טבעון). ניתן לרכוש כרטיסים נפרדים לכל אחד משלושת המופעים ב-150 שקלים, כרטיס לשני מופעים ב-230 שקלים או כרטיס מלא ב-300 שקלים.

כלה משחררת: חתונת הדמים

מה: לרשימת קבוצות התיאטרון העצמאיות, הפועלות מחוץ לחממות הרפרטואריות, הצטרף לפני כשנתיים אנסמבל דיוניסיה בניהולו של הבמאי יוסי אלמוג. אחרי יריית פתיחה עטורת שבחים, עם "מסכות או לא להיות" מאת לילך וולך, הם חוזרים בעיבוד חדש למחזהו הקלאסי של פדריקו גרסיה לורקה אודות כלה הנמלטת מטקס כלולותיה יחד עם אהוב ליבה ממנו נפרדה שלוש שנים קודם לכן. אקט המוביל להצתה מחודשת של ריב דמים בין שתי משפחות, ומסתיים במוות טרגי וחזרה למעגל הבלתי נגמר של אבל ונקמה.

למה ללכת: למרות שהמחזה הססגוני-יצרי זוכה לעיבוד מנוכר ומועלה על במה כמעט חשופה מאבזרים וללא תפאורה, הוא עדיין מצליח לטלטל בזכות העלילה העדכנית כתמיד בעידן בו גברים נלחמים על אגו וכבוד והנשים נותרות מיותמות ואבלות לשארית חייהן.

למה באמת ללכת: מפגני המשחק המשובחים של לירית מאש (הכלה), עמרי טסלר (החתן), ענבל גלאם (האומנת), זוהר סבג (ליאונרדו), זהר כהנוב (אשתו הנבגדת) ומעל כולם חני פרץ המפליאה לגלם את האם הקשוחה שהפכה את האבל לדרך חיים.

עם מי ללכת: עם אנשים אופטימיים.

מתי, איפה וכמה: חמישי, 12/5, 20:30, אולם ארבלי אלמוזלינו של תיאטרון גבעתיים (רחוב רמז 40). מחיר כרטיס: 80 שקלים.

זה מה שהולך: יריד הנעליים שופוני

מה: זה הולך ותופס תאוצה - בפעם החמישית מאז היווסדו, מתקיים יריד הנעליים שופוני בסוף השבוע בתל-אביב. הפעם מתקיים האירוע בסימן מורשת עיצוב הנעליים בישראל, משנות ה-70 של המאה הקודמת ועד ימינו.

ביריד, שיתקיים בגלריית Design space, יציגו כ-30 מעצבי נעליים ותיקים וצעירים את קולקציות הקיץ הנוכחי שלהן, בהנחה של 20%, וכן יוענקו הנחות של עד 70% על דגמים מעונות קודמות. להשלמת המראה, הוזמנו הפעם גם כמה מעצבי תיקים נבחרים, בהם: בלינקי, ענת זמיר,Mal ,DN ו-MORVEYOS.

האירוע ילווה בתערוכה שתעסוק ב"נעל כמוליכת מורשת תרבותית". הפרויקט המצולם יציג דמויות מפתח בתחום העיצוב ה"מחוברות" למשא התרבותי שאוצרת בחובה הנעל, כפריט תרבות ולבוש מיוחד במינו, פטישיסטי ומרתק. התערוכה תבחן מה משמעותו של פריט לבוש זה עבורנו, כשכל אחד מן המצולמים חושף, דרך הנעל, פיסה מעברו האישי והאינטימי. את התערוכה צילם דור מלכה בטכניקת פולרואיד. אוצרת: קציעה עלון.

למה ללכת: כדי להתעדכן מה הולך.

למה באמת ללכת: כי הנחות של 70% לא הולכות ברגל.

עם מי ללכת: עם הסנדלר היחף.

מתי, איפה וכמה: גלריית Design space, רחוב אליפלט 26 (פינת דרך יפו) ת"א. שעות פעילות היריד התערוכה: חמישי, 5/5, 17:00-23:00, שישי, 6/5, 10:00-19:00 שבת, 7/5, 10:00-20:00. כניסה: 10 שקלים.

נעל עיצוב / צלם: אמיר יהל
 נעל עיצוב / צלם: אמיר יהל

דור העתיד: הקאמרית הקיבוצית

מה: תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית תארח בסדרה הקרובה שלה שישה מהסולנים הישראלים המובילים של הדור הצעיר, בתוכנית המבוססת על יצירות לסולנים ותזמורת. הסולנים הם הכנר אסי מתתיאס (Matathias), הפסנתרן ויקטור סטניסלבסקי, הצ'לנית טללית צ'רסקי (Charsky), האבובנית הילה צברי-פלג, החלילנית אלה איסקוב (Isakov) והחצוצרן גיא שריג. על הקונצרט ינצח ירון גוטפריד, מנהלה המוזיקלי של התזמורת. התוכנית מגוונת ויפה: קונצ'רטו כפול לאבוב וכינור מאת באך; הקונצ'רטו לחליל, אבוב, חצוצרה ומיתרים מאת ברבר (הידוע בשם "קפריקורן"); והקונצ'רטו המשולש לכינור, צ'לו ופסנתר מאת בטהובן.

למה ללכת: למרות השם המסורבל, תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית נשמעת בתקופה האחרונה ממש טוב.

למה באמת ללכת: כדי להתרשם מכמה מהכוכבים המובילים של הסולנים בישראל.

עם מי ללכת: עם אלו שאוהבים להגיד על סולנים גדולים "אני ראיתי אותו כשהוא עוד הופיע עם תזמורת נתניה".

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש 7/5, 21:00, גבעת ברנר; 12/5, 20:30, עין החורש; 14/5, 21:00, תיאטרון גבעתיים. מחירים משתנים לפי האולם.

אסי מתתיאס / צלם: ג'ון הנרי פייר
 אסי מתתיאס / צלם: ג'ון הנרי פייר