יעקב שחם: למה אין תחקירים על גז בחדשות 2 ו-10?

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה קרא לדירקטורים בחדשות 2 ו-10 להתערב בשידורי החדשות ■ רמז לכך שנושא הגז אינו מסוקר בחברות החדשות בשל מעורבות בעלי המניות שלהן בתחום

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, הפציר בדירקטורים החדשים שמונו בחדשות ערוץ 2 ובחדשות ערוץ 10 להתערב בשידורי החדשות.

בישיבה שהתקיימה היום (ה'), אותה ניהל שחם מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת האיתור לדירקטורים של חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10, שמע שחם מכל אחד מ-7 הדירקטורים שמונו על החברה בה הוא רוצה לשמש כדירקטור. החלטה בנושא תתקבל בשבוע הבא.

שחם רמז לכך שחדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10 אינם מסקרים את נושא הגז בשל מעורבות בעלי המניות שלהן בתחום. בהקשר זה נזכיר כי יוסי מימן הוא מבעלי ערוץ 10, ואילו יצחק תשובה הוא מבעלי זכיינית ערוץ 2 קשת.

"בסך-הכול החדשות ענייניות אך לא מאוזנות, ויש מקום לשנות דברים מסוימים תוך שמירה על האיזון", אמר שחם לדירקטורים החדשים. "תשאלו למה אין תחקירים לגבי חלק מבעלי הזיכיונות של ערוצים 2 ו-10, למה אין כיסוי של נושא הגז, למה אין כיסוי לגבי הסכמי הגז עם מצרים ונושאים נוספים שקשורים לבעלי הזיכיונות".

"יגידו לכם שאין לכם זכות להתערב", אמר שחם לדירקטורים, "אני מציע שלא תקבלו זאת כמובן מאליו, ואם יש לכם ספק - תשאלו. יש לכם אחריות ציבורית, אתם כלב השמירה של המסך, יש לכם את הזכות להתערב ולהשפיע על האיזון בחדשות ואף להביא לשינויים".