בינת שוורץ נבחרה לתפקיד ראש מינהל התכנון

(עדכון) - ‏שוורץ היא לשעבר מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וסמנכ"לית תכנון במע"צ

ועדת האיתור שהוקמה למינוי ראש מינהל התכנון במשרד הפנים בחרה בבינת שוורץ לתפקיד.

‏שוורץ היא לשעבר מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וסמנכ"לית תכנון במע"צ (החברה הלאומית לדרכים). שמה עלה בחודשים האחרונים כמתמודדת מובילה לתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים - תפקיד שנשאר מיותם מאז פרש ממנו שמאי אסיף בסוף ספטמבר האחרון.

‏ביממה האחרונה מציינים גורמים לא רשמיים שוועדת האיתור קיבלה החלטה ובחרה בשוורץ לתפקיד. לשאלה האם שוורץ אכן מונתה באופן רשמי הפנו בנציבות שירות המדינה, שהקימה בזמנו את ועדת האיתור, לקבלת תגובה ממשרד הפנים, אולם את תגובת משרד הפנים לא ניתן היה להשיג.

‏אסיף, כאמור, פרש מתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים בסוף ספטמבר, לאחר שהודיע על כוונתו לפרוש כבר בחודש יוני האחרון. בתפקיד זה כיהן אסיף מאז 2004 ועם תחילת שנת הלימודים הנוכחית התחיל לכהן כפרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

‏לאחר פרישתו של אסיף הסתמן עיכוב במינוי מחליף קבוע. על אף שאסיף הודיע על פרישתו שתוכננה לספטמבר כבר ביוני, הרי שבאוגוסט טרם מונתה ועדת איתור למינוי מחליף וטרם פורסם קול קורא להזמנת מועמדויות לתפקיד. לבסוף מינה משרד הפנים ועדת איתור רק בספטמבר, שעל הקמתה היתה אחראית נציבות שירות המדינה.

‏הקול הקורא להגשת מועמדויות נסגר רק בסוף אוקטובר, כחודש לאחר שאסיף עזב את התפקיד. בנובמבר, לאחר יותר מחודש ללא ראש מינהל תכנון, מינה שר הפנים, אלי ישי, את אדריכל דורון דרוקמן לראש מינהל התכנון הזמני עד אשר ייבחר בעל תפקיד קבוע במסגרת עבודת ועדת האיתור. בתפקידו השוטף דרוקמן הוא מנהל אגף תכנון ובקרה במינהל התכנון.

‏במידה שבימים הקרובים תצא הודעה רשמית על מינויה של שוורץ לתפקיד ראש מינהל התכנון, הרי שמינויה יסיים תקופה של שמונה חודשים ללא ראש מינהל תכנון קבוע במשרד הפנים. כזכור, לפני שאסיף מונה לתפקיד ב-2004, נשאר התפקיד מיותם במשך שנתיים לאחר שאדריכלית דינה רצ'בסקי, מי שכיהנה בתפקיד לפניו, פרשה ב-2002.