רווחי בקשייר של באפט צנחו ב-58% בגלל אסון הטבע ביפן

הרווח של חברת ההחזקות של וורן באפט צנח ל-1.51 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח של 3.63 מיליארד דולר אשתקד ■ החברה הפרישה 1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון להפסדים מאסונות הטבע ■ חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה תרמה 607 מיליון דולר לרווח הנקי

, חברת ההחזקות של וורן באפט, הודיעה אמש על צניחה של 58% ברווח ברבעון הראשון של השנה, עקב הפסדי ביטוח המשנה מרעידת האדמה ביפן.ברקשייר התאוויי

ברקשייר האת'אוויי ערכה את הכנס השנתי בסוף השבוע שעבר ובה הוצגו המספרים הראשוניים לתוצאות החברה. בפגישה באפט ציין את ההשפעה הצפויה של רעידת האדמה של יפן על תוצאות החברה.

הדו"חות של ברקשייר, שפורסמו אמש לאחר הנעילה, הראו כי בשורה התחתונה, הרווח הנקי צנח ל-1.51 מיליארד דולר, או 917 דולר למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 3.63 מיליארד דולר, או 2,272 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה הפרישה 1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון להפסדים מרעידת האדמה בכרייסטצ'רץ' בניו זילנד בפברואר, מהשיטפונות בצפון אוסטרליה ומרעידת האדמה והצונאמי שהיכו ביפן במארס.

חטיבת הביטוח הפסידה 821 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח של 226 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אם יתר השנה תהיה נקייה מאסונות טבע, יתכן שעסקי הביטוח יגיעו לאיזון כספי, אמר באפט, אך הוא צופה בכל זאת הפסד שנתי.

הדו"חות עוד הראו כי הרווח התפעולי, שאינו כולל חלק מתוצאות ההשקעות, ירד ל-1.6 מיליארד דולר, לעומת 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מהדו"חות עולה כי חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה תרמה 607 מיליון דולר לרווח הנקי של ברקשייר ברבעון הראשון. כזכור, באפט רכש את חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה תמורת 26.5 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה. הוא הנפיק מניות ואג"ח למימון העסקה.