מנכ"ל אפי ארה"ב לשעבר: פוטרתי כי חשפתי ניגודי אינטרסים

ריצ'רד מארין דורש בונוס של 1.25 מיליון דולר שלדבריו הובטח לו וכן פיצויי פיטורים ■ אפריקה ישראל: הטענות מופרכות - מדובר בניסיון של מארין להתחמק מהחזר חוב שאין עליו מחלוקת

ריצ'רד מארין, מנכ"ל אפי ארה"ב לשעבר, תובע את החברה ואת החברה-האם אפריקה ישראל בטענה כי פוטר לאחר שחשף "מקרים חמורים של עסקאות שנעשו למען אינטרס אישי וכן ניגודי אינטרסים".

מארין, שמונה למנכ"ל ב-2009, דורש לקבל בונוס של 1.25 מיליון דולר שלדבריו הובטח לו עבור השנה שעברה, בתסופת תמריצי הנהלה ופיצויים בגין פיטוריו בדצמבר האחרון.

מנכ"ל אפי ארה"ב לשעבר הגיש אתמול (ו') תביעה בבית משפט בניו-יורק, בה טען כי "זהו מקרה של חברה שפיטרה מנהל כדי לכסות את אי-הסדרים שהוא חשף ודיווח עליהם".

עורך דין מטעם אפי ארה"ב אמר בתגובה כי מארין פוטר בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה בישראל בנוגע לאסטרטגיה, ואף האשים אותו בעיכוב החזר הלוואה לחברה כנגד הבונוס.

מארין טוען כי החברה, הנאבקת לארגן מחדש את החוב שלה, כיוונה לקוח רב-ערך לחברה מתחרה שהקים עובד לשעבר של אפריקה ישראל. הלקוח, צ'יינה סונאנגול אינטרנשיונל, שבבעלותה בניין משרדים ברחוב וול סטריט 23, הכניס עמלות ביותר מ-200 אלף דולר לאפריקה ישראל אשר ניהלה את הנכס.

מארין טוען כי צ'יינה סונאנגול גם הייתה חייבת לאפריקה ישראל 700 אלף דולר, ומארין אמר כי ההנהלה הבכירה בישראל אסרה עליו לתבוע את החזר הכספים, כיוון שלחברה בהונג-קונג יש קשרים לחברות של לבייב שאינן קשורות בנדל"ן.

דוברת חברת אפריקה ישראל מסרה כי החברה טרם עיינה בכתב התביעה, והתייחסות מפורטת תינתן לבית המשפט המוסמך רק לאחר שיתקבל ויילמד.

עם זאת, החברה הדגישה: "הטענות המופרכות וההזויות המועלות על-ידי מארין אינן חדשות לנו. מזה כמה חודשים הוא מעלה אותן בפנינו, והן נדחו על-ידינו מכל וכל. מדובר בטענות ודרישות חסרות כל בסיס, שהסיבה היחידה להעלאתן היא הניסיון של מארין להתחמק מהחזר חוב שאין עליו מחלוקת, אותו הוא חייב לחברת-הבת אפי ארה"ב".