צפו בווידיאו במצלמה נסתרת: אורי בלאו פורץ לבית חרדי?

האתר החרדי "בחדרי חרדים": "הוגשה תלונה במשטרה נגד עיתונאי 'הארץ' אורי בלאו והכתבת שי גרינברג על שפרצו וחדרו ללא רשות לבית הארגון החרדי חמל"ה"

האתר החרדי "בחדרי חרדים" מפרסם כי הוגשה תלונה במשטרה (מחוז מוריה, ירושלים) נגד עיתונאי "הארץ" אורי בלאו על שפרץ וחדר ללא רשות לבית הארגון החרדי חמל"ה. בלאו וכתבת נוספת של העיתון, שי גרינברג, תועדו לכאורה, לפי הדיווח ולפי הווידאו המצורף שצולם לדבריהם במצלמה נסתרת, חודרים לבית ומשוטטים בחדרים ללא רשות.

לפי הדיווח, בעיתון "הארץ" עובדים בימים אלה על תחקיר של הארגון החרדיחמל"ה", המסייע לצעירות יהודיות שחולצו מהכפרים הערביים ומנוהל על-ידי הרבנית רחל ברנס.

הכתב יקי אדמקר מ"בחדרי חרדים" מפרסם כי "במסגרת התחקיר בלאו וגרינברג נכנסו לבית השייך לארגון ללא רשות. גרינברג, שלא ידעה כי במקום מותקנות מצלמות נסתרות, הכחישה בשיחת טלפון עם נציגת הארגון כי היא ובלאו הסתובבו בתוך הבית, ואמרה כי הם יצאו ברגע שראו כי אין עם מי לדבר. אולם, לדברי הארגון השניים נראים מסתובבים בבית, עולים לקומה השנייה, נכנסים לתוך החדרים ומשוטטים דקות ארוכות בחופשיות בתוך הבית".

כן דווח כי בווידיאו נשמעת גם שיחה בין הכתבת גרינברג לבין נציגת ארגון חמל"ה, ובו מכחישה הראשונה את השוטטות שלה בבית, ואילו נציגת הארגון טוענת בפניה כי היא אכן שוטטה ללא רשות בכל רחבי הבית וכי מדובר בהסגת גבול.

בארגון חמל"ה אמרו כי "אנחנו המומים מההתנהלות של אורי בלאו ושי גרינברג, שהפרו את הפרטיות של המקום. אנחנו חוששים כי עיתון 'הארץ' יטה את הכתבה בעקבות התלונה שהגשנו במשטרה".

מ"הארץ" נמסר היום (א') בתגובה ל"גלובס" כי "לא ידוע לנו על שום תלונה כזאת. אם תוגש, מובן שנגיב לה".