הערכות: החברה שאליום תתמזג איתה היא IBI, לשעבר אנדוגן

לחברות יש פעילות משלימה: אליום מייצרת סטנטים לתחום האורולוגיה ול-IBI יש טכנולוגיה המאפשרת לחבר בין רקמות רכות בתוך הגוף ללא ניתוח

חברת אליום מדיקל, העוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של סטנטים אורולוגיים, תמזג לתוכה חברה נוספת.

אליום נמצאת בשליטת חברת ביומדיקס הבורסאית (25.8%). אליום מסרה כי ביומדיקס היא בעלת עניין גם בחברה המיועדת למיזוג. אליום לא ציינה עם מי תתמזג, אך ההערכות הן כי הכוונה היא לחברת IBI, לשעבר אנדוגן, שלהן פעילות סינרגטית.

אליום נסחרת בתל אביב לפי שווי של 50 מיליון שקל, וביומדיקס נסחרת לפי שווי של 85.3 מיליון שקל. בעקבות ההודעה, בשלושת ימי המסחר האחרונים עלו מניות אליום ב-9.5% וביומדיקס ב-1.2%.

IBI היא חברה פרטית שבה מחזיקה ביומדיקס 18% בדילול מלא. לחברות יש פעילות משלימה: אליום מייצרת סטנטים לתחום האורולוגיה ול-IBI יש טכנולוגיה המאפשרת לחבר בין רקמות רכות בתוך הגוף ללא ניתוח.

המוצר הראשון של IBI, שכבר מניב מכירות, הוא בתחום הגניקולוגיה ומיועד למניעת צניחת האגן, אך יש לה מוצר נוסף בתחום האורולוגיה, שחברת Cook האמריקנית קיבלה את הזכויות לפיתוח משותף ושיווק שלו. מוצר זה נמצא בשלב הפיתוח הפרה-קליני (ניסויים בבעלי חיים).

לפי הודעת אליום, עם המיזוג יהיו לחברה המאוחדת מזומנים בהיקף העולה בשיעור ניכר על אלה הנמצאים בידיה היום.

ביומדיקס לא ציינה בדוחותיה השנתיים את היקף ההכנסות מ-IBI או את כמות המזומנים שבידיה, אך העריכה את שוויה ב-75 מיליון שקל.

IBI כבר בחנה כמה פעמים בעבר את האפשרות של הנפקה בבורסה, ולפני כשנה וחצי גייסה 12 מיליון דולר בגיוס פרטי בהובלת חברת Filvest.

באותה עת גם הודיעה החברה כי תבצע רכישות של טכנולוגיות משלימות בתחום הניתוחים הזעיר פולשניים.