נבחרו 4 זוכים במכרז הסרטים לימי הזיכרון והשואה

הסרטים - "במחוזות השכול", "ד"ש מהמלחמה", "זה לא סרט שואה" ו"אנו מאשימים" - נבחרו מתוך 75 הצעות שהוגשו לרשות השנייה ■ עלות ההפקה הכוללת: 1.44 מיליון שקל

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בחרה 4 זוכים במכרז להפקת סרטי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום השואה והגבורה. עלות הפקתו של כל סרט: 360 אלף שקל.

4 הסרטים - "במחוזות השכול", "דרישת שלום מהמלחמה", "זה לא סרט שואה" ו"אנו מאשימים" - נבחרו מתוך 75 הצעות. אלה נבדקו על-ידי לקטורים שבחנו בין היתר את ההצעות על-פי איכות ההצעה, ייחודיותה והערכת ניסיונה ויכולתה של חברת ההפקה לממש את הפרויקט באיכות הראויה תוך שימוש נאות בתקציב המוצע.

עלות ההפקה הכוללת של 4 הסרטים היא 1.44 מיליון שקל.

במסגרת סרטי יום הזיכרון יופקו הסרטים "במחוזות השכול" של צביקה שפי, רוביק רוזנטל ואבי המי ו"דרישת שלום מהמלחמה" של יובל דלשד.

סרטם של שפי, רוזנטל והמי יציג את הנושא של "אתוס השכול" ובמיוחד את מערכת היחסים הסבוכה בין השכול הלאומי לפרטי ועד לפירוקו לבסוף. הסרט יציג מסע אל מחוזות השכול של היוצר יחד עם רוביק רוזנטל (שהינו אח שכול) וספרו בנושא, ויחד הם ינסו לבדוק האם הולך ונעלם אחרון המיתוסים הישראלים.

הסרט "דרישת שלום מהמלחמה" יתמקד בגלויות שהיו נשלחות על-ידי חיילים משדה הקרב למשפחותיהם והוקראו בגלי צה"ל בתוכנית "ד"ש עם שיר".

במסגרת הסרטים ליום השואה והגבורה יופקו "זה לא סרט שואה" של ליאורה אייזנשטיין וגידי אביבי ו"אנו מאשימים" של יואב הלוי.

סרטם של אייזנשטיין ואביבי יספר את סיפורם של שתי אחיות שהולכות לחפש את רכוש משפחתן שנלקח בשואה בפולין ובאוקראינה. הסרט צפוי להיות בעל קו בלשי, שבו ישלבו, כך מקווים היוצרים, גם עימות עם אלה הממשיכים ליהנות מן הרכוש כיום.

הסרט השני, "אנו מאשימים", מספר את סיפורה של "לשכה 06", יחידת החוקרים המיוחדת שהוקמה במיוחד במטרה לחקור ולהכין את כתב התביעה נגד אדולף אייכמן - כתב תביעה ששינה במידה רבה את התודעה הישראלית.

לדברי המפיק הראשי של הרשות השנייה, יוסי מולה, "אנו רואים בתרבות הזיכרון חובה ערכית ומוסרית. עבור הרשות זוהי זכות להכיר ולהוקיר את פעילי העבר שעל בירכיהם צמחה מדינה. הזיכרון שערכו גם עתיד עומד לנגד עיננו, דרך הפקתם של סרטי תעודה בהם מעבירים היוצרים את התהליכים שחברה עוברת ומייצרת המשכיות תרבותית וחברתית".