הותר לפרסום ערעור קצב: "לא ייתכן שנשיא זכאי יישב בכלא"

הותר לפרסום הנוסח המלא של הערעור שהגישו סנגורי הנשיא לשעבר על הרשעתו באונס ועל עונש המאסר שהוטל עליו ■ הסנגורים: "מה יקרה אם יתגלה שכלאנו ואסרנו נשיא זכאי?"

בית המשפט העליון התיר אחר-הצהריים לפרסם את בקשת הערעור המלאה שהגישו פרקליטיו של הנשיא לשעבר משה קצב על הרשעתו באונס ובעבירות מין נוספות וכן על עונש המאסר שנגזר עליו. בנוסף התיר בית המשפט לפרסם גם את בקשת עיכוב ביצוע העונש.

מעיון בבקשת הערעור המלאה עולה כי פרקליטיו של קצב מבססים את טענותיהם לקשיים ראיתיים במשפט בעיקר על דברי נציגי הפרקליטות בעבר, ובראשם המגעים להסדר טיעון עם הנשיא לשעבר - שבוטל ברגע האחרון.

כחלק מההגנה על הסדר הטיעון פירטו אז אנשי הפרקליטות את רשימת הקשיים המשפטיים בתיק שהיו עלולים למנוע הרשעה. "יש לשקול את העובדה שבכירים במערכת התביעה שקלו לסגור את התיק", טוענים כעת עורכי דינו של קצב.

בפתיחת הבקשה לעיכוב ביצוע העונש, כפי שעולה מעיון במסמך המלא, מבקשים עורכי הדין לתת את הדעת למעמדו של קצב. "במהלך המשפט לא ביקשנו קמצוץ של משקל למעמדו של המבקש וביקשנו כי ינהגו בו כבכל נאשם", כתבו עורכי הדין, "אלא שעתה מתבקש עיכוב ביצוע של גזר הדין".

עוד מוסיפים הפרקליטים בפנייה לעליון: "יש לתת את הדעת לאפשרות כי המבקש ייכנס לבית האסורים לפני שיתברר דינו בבית משפט נכבד זה. שער בנפשך כי יימצא זכאי בדין. אוי לאותה בושה ולאותה כלימה שתכסה את פנינו על שאסרנו וכלאנו את מי שהיה נשיא מדינה על לא עוול בכפו".