יואל שליט התפרץ לטקס המשואות וקרא: "גלעד עדיין חי"

אחיו של החייל החטוף גלעד שליט וחברתו התפרצו לטקס הדלקת המשואות ■ סקר: 1,473 גולשים טענו כי מדובר ב"צעד לגיטימי במסגרת המאבק לשחרורו של גלעד" לעומת 284 שטענו כי מדובר בצעד שגוי

בהר הרצל בירושלים התקיים אתמול (ב') טקס הדלקת המשואות, הנועל את יום הזיכרון ופותח את חגיגות יום העצמאות. הטקס נערך בראשות יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, ובהשתתפות שרים, חברי כנסת, משפחות שכולות ואישים נוספים.

במהלך הטקס השנה אירע אירוע לא שגרתי כאשר יואל שליט, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, וחברתו יערה וינקלר התפרצו לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל וקראו: "גלעד עדיין חי". השניים פונו על ידי מאבטחים.

מסקר חדשות 2 בפייסבוק עולה כי 1,473 גולשים טענו כי מדובר ב"צעד לגיטימי במסגרת המאבק לשחרורו של גלעד", בעוד 284 טענו כי מדובר דווקא בצעד שגוי, וכי אסור היה לפגוע בטקס העצמאות.

משפחת שליט הבטיחה להסלים את המאבק למען שחרור בנה, ואמש הגיעה הדוגמה הראשונה בדמות הפרעה דרמטית לטקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל. במחאה מתוכננת היטב במהלך הדלקת המשואות החגיגית, התפרץ אחיו של גלעד שליט, יואל, אל הבמה יחד עם חברתו יערה וינקלר ומספר פעילים נוספים מהמטה לשחרור שליט, הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם" ו-"ביבי העם החליט: ערבות הדדית זה להחזיר את גלעד שליט", ובמקביל קראו יחד בקריאות קצובות: "גלעד עדיין חי".

רבים בקהל הצטרפו לקריאות "גלעד עדיין חי" ומחאו כפיים, ובמהרה התפתח עימות גופני בין המאבטחים אנשי המשטרה הצבאית לבין יואל וחבריו, שהסתיים בפינויים של פעילי המטה מהבמה בטקס.