אובמה מברך את ישראל: "בינינו קשר ייחודי ובלתי שביר"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שלח ברכה לעם ישראל לרגל יום העצמאות: "כשהישראלים חוגגים את עצמאותם, זה מעניק לי עונג גדול למסור את מיטב האיחולים מהעם האמריקני לעם הישראלי"

נשיא ארה"ב ברק אובמה פרסם הלילה ברכה מיוחדת לעם ישראל, לרגל יום העצמאות ה-63. "לפני 63 שנים, כשישראל הכריזה על עצמאותה, החלום על מדינה לעם היהודי בארצו ההיסטורית, סוף סוף התממש", כתב.

"ביום הזה, ארה"ב הפכה למדינה הראשונה בעולם שהכירה במדינת ישראל", המשיך אובמה. "כשהישראלים חוגגים את עצמאותם, זה מעניק לי עונג גדול למסור את מיטב האיחולים מהעם האמריקני לעם הישראלי ולכבד את הישגיהם הנכבדים במהלך ששת העשורים האחרונים".

עוד נכתב בברכה: "שתי אומותינו חולקות קשר ייחודי ובלתי שביר של ידידות, שבאה לידי ביטוי באינטרסים וערכים משותפים, ובמחויבותה המוחלטת של ארה"ב לביטחון ישראל. יש לי ביטחון מלא שמערכת היחסים בין מדינותינו תגדל ותעמיק עם כל שנה".

"נמשיך לחתור לפתרון שתי מדינות"

"זו תקופה של שינוי עמוק במזרח התיכון וצפון אפריקה, כשאנשים בכל האזור רודפים באומץ אחר כבוד וחופש", הוסיף נשיא ארה"ב. "כפי שאני יודע שישראל תמיד תהיה בין עמיתותינו הקרובות ביותר, אני מאמין שהאזור עשוי להיות שלו ומשגשג יותר אם העמים יצליחו לממש את שאיפותיהם".

הוא סיכם: "אנו נמשיך במאמצינו עם ישראל ומדינות אחרות באזור, להשיג שלום כולל, בפתרון שתי מדינות, ונעבוד יחד לקראת עתיד של שלום, ביטחון וכבוד לעם ישראל ולכל העמים באזור. איחוליי לנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו ואזרחי ישראל כולם".