IHH מאיים ב"מרמרה" 2: "משט לחופי עזה בחודש יוני"

בהצהרה שפרסם הארגון הטורקי שהיה אחראי למשט לחופי עזה: "כלי השיט צפויים לצאת ממוקדים שונים באירופה, כולל נמל מרסיי שבצרפת"

ארגון ה- IHH יקיים משט לחופי עזה בשבוע השלישי של חודש יוני הקרוב, כך הודיע הארגון בהצהרה שפרסם. עוד נאמר כי נציגיו נפגשו בפאריס והחליטו על התאריך, הסמוך למועד המשט שהתקיים בשנה שעברה. כלי השיט צפויים לצאת ממוקדים שונים באירופה, כולל נמל מרסיי שבצרפת. כזכור, בעימותים שהתפתחו בעקבות משט המחאה אשתקד, נהרגו תשעה מנוסעי הספינה ונפצעו עשרה מלוחמי שייטת 13 של צה"ל.

לפני חודשיים המשיך ארגון ה-IHH הטורקי, שהוביל את המשט הטורקי לעזה, לאיים. ראש הארגון, בולנט ילדרים אמר לפני כחודש כי הארגון יוביל גם את המשט הבא לעזה - וטען כי הניסיון לשבור את המצור לא יבוצע רק מן הים. "האינתיפאדה שלנו תימשך - בים וביבשה, עד שנשלים את המסע למסגד אל-אקצה", אמר ילדרים בכינוס סגור של הארגון בחודש שעבר.

"ישראל צריכה להבין שמי הים התיכון אינה שייכים לה. העובדה שהקרבנו שהידים מעידה על כך שאיננו מפחדים. לא נירתע". "אנחנו מתכוננים", המשיך ילדרים. "לא נגיע לעזה רק מהים. אנחנו נערכים גם לשיירות סיוע מן היבשה, ובעזרת אללה התכנית שלנו לרכוש מטוס תצא לפועל בקרוב. כך נוכל להגיע לעזה גם מן האוויר".