הכי אטרקטיבית בחו"ל. נקודה

הסכם הטלוויזיה החדש לחו"ל יביא את קבוצות הפרמיירליג להכנסה חסרת תקדים מזכויות שידור: המינימום לקבוצה יעמוד על 37 מיליון ליש"ט, האלופה תקבל לא פחות מ-57 מיליון ליש"ט

האטרקטיביות של קבוצות הפרמיירליג בשווקים מחוץ לבריטניה יביאו את הקבוצות העונה להכנסה חסרת תקדים מהסכמי טלוויזיה. "האינדיפנדנט" מפרסם, כי בזכות הזינוק ממכירת הסכמי הזכויות לחו"ל יעמוד הסכום המינימלי לקבוצה העונה בפרמיירליג על 37 מיליון ליש"ט מטלוויזיה, כאשר האלופה (ככל הנראה מנצ'סטר יונייטד) תהנה מסכום של 57 מיליון ליש"ט.

הסכם מכירת הזכויות לחו"ל הביא לעלייה של 5 מיליון ליש"ט בממוצע לקבוצה בהשוואה לעונה שעברה. הסכם הטלוויזיה התלת-שנתי של הפרמיירליג לחו"ל לשנים 2007-2010 שעמד על 625 מיליון ליש"ט, שודרג בהסכם התלת-שנתי החדש ל-1.2 מיליארד ליש"ט.

הסכמי הזכויות של הפרמיירליג לחו"ל גבוהים פי 10 מהסכום שמקבלת הבונדסליגה הגרמנית ממכירת הזכויות לחו"ל, פי חמישה יותר ממה שמקבלת הסרייה A האיטלקית ופי שלושה יותר מהסכם הזכויות של הליגה הספרדית לחו"ל.

הפערים בין הקבוצות באנגליה מזעריים באופן יחסי בזכות שיטת החלוקה השוויונית: הקבוצה שתסיים ראשונה תרוויח מטלוויזיה פי 1.6 יותר מהקבוצה שתסיים אחרונה העונה. חלוקת הזכויות בפרמיירליג תעשה העונה באופן הבא: כל אחד מ-20 המועדונים יקבל נתח של 13.78 מיליון ליש"ט ממכירת הזכויות בבריטניה, ובנוסף עוד 17.7 מיליון ממכירת הזכויות לחו"ל. בנוסף, כל מיקום בטבלה שווה עוד 752 אלף ליש"ט מכספי טלוויזיה - הקבוצה שתסיים במקום ה-20 תקבל את המינימום בסך 752 אלף ליש"ט, והאלופה תקבל 15.04 מיליון.