שמעון מזרחי קיבל את פרס ישראל

יו"ר מכבי ת"א קיבל את הפרס על פועלו בתחום הספורט בטקס חגיגי בבנייני האומה ■ בטקס נכחו שחקני הקבוצה בעבר ובהווה, והוקרן סרט שסקר את פעילותו של היו"ר המיתולוגי

יומיים אחרי ההפסד בגמר הפיינל-פור בברצלונה, זכה הערב (ג') יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי להוקרה ולכבוד אישי על פועלו בתחום הספורט. מזרחי, 71, קיבל את פרס ישראל לספורט לשנת תשע"א בטקס שנערך בבנייני האומה בירושלים.

לפני עלייתו לקבלת הפרס מידיו של שר החינוך גדעון סער, זכה מזרחי להקרנת סרט שבו נסקר פועלו במכבי תל אביב ובכדורסל הישראלי, מאז החל את דרכו בקבוצה לפני 42 שנה. מזרחי זכה לברכות אישיות במעמד הפרס מראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. באולם נכחו כדורסלני עבר של מכבי תל אביב, ושחקני הקבוצה בהווה.

בנימוקיה למתן הפרס, ציינה הוועדה כי "מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי". כזכור, בחירת הפרס לוותה בלא מעט מחלוקות שכללו בין היתר עתירה לבג"ץ מטעם אוהדי כדורסל של הפועל ת"א והפועל ירושלים, עתירה שנדחתה בסופו של דבר.