יו"ר רשות ני"ע עוזב: "האח הגדול מגן על המשקיעים"

(עדכון) - גושן מסכם 3.5 שנים כיו"ר רשות ני"ע: "כשנכנסתי לרשות, היו מספר בעיות בתהליך האכיפה; היום, כספי המשקיעים מוגנים יותר"

זוהר גושן, יו"ר רשות ני"ע היוצא, מקיים היום (ד') בת"א מפגש עם עיתונאים לסיכום כהונתו. אתר "גלובס" העביר את האירוע בשידור חי.

גושן הודיע לפני מספר חודשים על כוונתו לפרוש בתחילת מאי. זאת לאחר קדנציה מוצלחת ביותר של שלוש שנים וחצי, שבמהלכה הצליח להקים בית משפט כלכלי, להשלים חקיקה חשובה כמו חוק האכיפה המנהלית, תיקונים לחוק הייעוץ וחוק החברות. פרופ' שמואל האוזר יחליף את גושן בתפקידו.

"כשנכנסתי לרשות, היו מספר בעיות בתהליך האכיפה", אמר גושן בתחילת דבריו. הוא דיבר על כך שמחלקת המודיעין לא יעלה לעמוד בלוחות הזמנים של מחלקת החקירות, על זמן התגובה האיטי של הפרקליטות ("אני נכנסתי לתפקיד ב-2008 והיו בפרקליטות עוד תיקים שמחכים להחלטה מ-2005") וגם על בית המשפט ש"לא יכל לספק שירות ברמת ההתמקצעות הנדרשת של שוק ההון בשל עומס תיקים".

אלה הסיבות שהובילו את גושן לקדם את האכיפה המנהלית, בנפרד מההליך הפלילי, כדי לייעל את האכיפה של הרשות. גושן פירט את מהלכים נוספים שהוביל בשנות כהונתו כיו"ר הרשות, כגון הקמת בית המשפט הכלכלי ושינויים מבניים בתוך הרשות, ואמר בסיום כי "כספי המשקיעים מוגנים יותר. האח הגדול פועל להגנה על כספי המשקיעים".

בשלב השאלות ותשובות התייחס גושן לחוק האכיפה המנהלית ואמר: "עצם העובדה שהחוק עבר - כבר השתפרה רמת ההרתעה והאכיפה בשוק ההון. עכשיו כל מה שנותר זה להפעיל אותו".