רווח מהיר: למה האופציות של רציו טסות 91% ל-9.4 אג'?

רבים שהשתתפו בהנפקת רציו מכרו בשורט את יחידות ההשתתפות, ונראה כי כעת הם מתכסים על החשיפה דרך רכישה של האופציות ■ המקצוענים: שווין הכלכלי של האופציות, 7-9 אג'

רווח מהיר: המסחר באופציות של רציו אופ נפתח הבוקר בסערה, כאשר המשקיעים אשר קיבלו בחינם במסגרת החבילה שהונפקה, אופציות לפי שווי בלאק אנד שולץ של 4.9 אגורות - נהנים כעת מזינוק של כ-91% בערכן, מאחר והן נסחרות כעת בשוק לפי 9.4 אגורות, תוך שהן מרכזות מחזור ענק של כ-22 מיליון שקל.

נזכיר כי בשבוע שעבר גייסה שותפות הקידוחים רציו שבשליטת המשפחות לנדאו ורוטלוי כ-255 מיליון שקל לאחר שמחיר החבילה נסגר על 48 אגורות והיה גבוה בכ-9% מהמחיר המינימלי, זאת לאחר שההנפקה זכתה לביקושי יתר מרשימים.

ערכן של האופציות שניתנו בהנפקה ביחס של 0.6, הסתכם ב-3 אגורות ומכאן שמחירה של יחידת השתתפות של רציו לאחר ההנפקה היה 45 אגורות. עם זאת מחירה של יחידת השתתפות של רציו נפלה מאז והיא נסחרת כעת ברמה של 43.3 אגורות. למעשה הזינוק שנרשם במחיר האופציות מקזז את הירידה שנרשמה במחיר יחידת ההשתתפות.

נציין כי רבים מהמשתתפים המקצועניים שהשתתפו בהנפקה של רציו מכרו בימי ההנפקה בשורט את יחידות ההשתתפות, ונראה כי היום, עם תחילת המסחר באופציות הם מתכסים על החשיפה דרך רכישה של האופציות.

נזכיר כי האופציות המונפקות כעת יהיו ניתנות למימוש ליחידות השתתפות של רציו עד סוף שנת 2012, כאשר תוספת המימוש, שצמודה לשער הדולר, חולקה לשתי תקופות: עד סוף 2011 יעמוד מחיר המימוש על 0.56 שקל, ובמהלך 2012 יעלה ל-0.75 שקל.

השחקנים המקצוענים בשוק מסרו היום ל"גלובס" כי בעוד שהבורסה תמחרה את האופציות לפי המועד המאוחר והמחיר הגבוה, הרי שהשחקנים המקצועיים ביצעו את החלוקה לשתי התקופות ולשני המועדים ועל פי תחשיביהם עומד השווי הכלכלי של האופציות כיום על 7-9 אגורות, מאחר והאופציה הקצרה שמחירה צפוי להיכנס מוקדם יותר לכסף ב-19 אג' - שווה כעת יותר - מה שמסביר את הזינוק. עתה נותר למשקיעים ברציו להמתין רק למציאת נפט בתגלית "לוויתן".

נציין כי במידה שכל כתבי האופציה ימומשו ליחידות השתתפות במהלך 2011, יתווספו לקופת המזומנים של רציו 168 מיליון שקל, ואם המימוש יתבצע במהלך 2012 יגדל הסכום ל-225 מיליון שקל. בקופת רציו היו בסוף 2010 מזומנים בהיקף של 116.2 מיליון שקל.