ח"כ חסון: "ביבי משקר, הוא האשם היחיד בעליית הדלק"

דיון סוער בכנסת על הזינוק במחירי הדלק ובעוד קדימה מתכננת הצעת חוק להוזלת מס הבלו ■ חסון: "הכנסת צריכה להגיד לרה"מ: 'המדיניות שלך בנושא מיסוי הדלק קשה מדי'"

‎‎‏"במשך 13 שנים שום ממשלה לא ראתה בדלק כלי לגיוס הון מהציבור, בין השאר כי ידעו שברגע שמעלים את מחירי הדלק מביאים למעשה לגל של התייקרויות במשק שמשפיע גם על האינפלציה", כך אמר היום (ד') ח''כ יואל חסון ("קדימה") בדיון פגרה מיוחד אשר יזמה סיעת קדימה בסוגיית העלייה במחירי הדלק.

חסון תקף את ראש הממשלה ואת שר האוצר ואמר: "השקר הגדול מכולם שהוא שביבי אומר: 'זה לא אנחנו. חבית הדלק רק עולה ועולה'. אני רוצה לומר לכם - זה לא קדאפי, זה ביבי. ביבי הוא האשם היחיד והבלעדי בהעלאת מחירי הדלק".

לדברי חסון, "זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה. הכנסת הזאת צריכה לבוא ולהגיד לראש הממשלה: 'המדיניות שלך בנושא מיסוי הדלק לא מקובלת, היא קשה מדי, היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. היא גם לא נכונה, היא גם תטיל עול כבד על אנשים".

ח''כ שלמה מולה ("קדימה") הזכיר כי ב-2008 מחיר חבית כמעט הגיע ל-147 שקל, הדולר היה יותר גבוה, אך "בממשלת אולמרט מחיר הדלק היה 6.23 שקלים". ‏‎‎