"סקייפ לא הסכימה לשמוע על הצעות מתחת 7 מיליארד ד'"

מקורות המקורבים לעסקה: מנכ"ל מיקרוסופט פנה כבר בשלהי מארס לקרן ההשקעות סילבר לייק, אחת ממחזיקות המניות הגדולות של סקייפ כדי להתעניין ברכישה החברה

בעלי חברת האינטרנט סקייפ סירבו לדון בהצעות רכישה מתחת ל-7 מיליארד דולר, לפני שהחברה חתמה על העסקה עם מיקרוסופט - כך מסרו מקורות המעורים בפרטי השיחות בין שתי החברות.

על-פי המקורות, מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, פנה בשלהי מארס 2011 לקרן ההשקעות סילבר לייק, אחת ממחזיקות המניות הגדולות של סקייפ כדי להתעניין ברכישה החברה. בתחילה עוד דובר על שיתוף פעולה עם סקייפ, אך באלמר החליט לבסוף לנסות וללכת על כל הקופה.

לדברי באלמר, הוא קיבל את ההחלטה לאחר שהתייעץ עם ראשי חטיבות מערכת ההפעלה חלונות וחטיבת אופיס של החברה.

בעקבות ההתייעצות הורה באלמר לסמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, פיטר קליין, להניח על שולחנה של סילבר לייק הצעה לרכוש את סקייפ.

את השיחות בין הצדדים ניהל צוות קטן מטעם מיקרוסופט על-מנת לשמור על הדיסקרטיות של המהלך. על-פי המקורות, הנושאים ונותנים מטעמה של מיקרוסופט עמדו על כך שנציגי סקייפ יחתמו על התחייבות "No Shop", המונעת מהם לקבל הצעות רכישה מגורמים נוספים כל עוד מתנהל משא ומתן עם מיקרוסופט.

על המחיר סיכמו שני הצדדים באמצע אפריל והחתימה על העסקה התבצעה יממה לפני חשיפתה בכלי התקשורת.

מיקרוסופט הסכימה לשלם מחיר גבוה כל-כך מפני שהיא הייתה משוכנעת שהשתלטות על סקייפ, לאחר שזו תונפק בוול סטריט, תגבה ממנה מחיר גבוה אף יותר, מסר אחד מהמקורות.

קליין מסר שמיקרוסופט תשלם לסקייפ, הפועלת מלוקסמבורג, באמצעות כספים אותם היא מחזיקה מחוץ לארה"ב, זאת על מנת להימנע מתשלום מס על הכנסת כסף מזומן לתוך ארה"ב.

הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה ומיקרוסופט צפויה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב על העסקה בהמשך השנה.