רשמית: גוגל נכנסת לעסקי המוזיקה והשכרת הסרטים

גוגל הודיעה רשמית על שירות Music Beta, שמציע לצרכנים לאחסן את השירים שלהם בשרתים של גוגל ולהאזין להם מכל מקום על גבי סמארטפון, טאבלט או מחשב

אתמול (ג') הודיעה גוגל רשמית על שירות Music Beta, שמציע לצרכנים לאחסן את השירים שלהם בשרתים של גוגל ולהאזין להם מכל מקום על גבי סמארטפון, טאבלט או מחשב. גוגל הודיעה על השירות בכנס המפתחים השנתי I/O שנערך בסן פרנסיסקו, ארה"ב.

שירות המוזיקה עובד בצורה דומה לשירות המוזיקה של אמזון, Cloud Player, לאחסון והאזנה של שירים בסטרימינג על גבי טלפונים ומחשבים, כשבניגוד לגוגל, השירות של אמזון כולל גם חנות מוזיקה לרכישת תוכן.

היתרון בשירותי מוזיקה בענן מחשוב הוא שהמשתמש לא מבזבז מקום בנפח האחסון המוגבל בטלפון שלו לשמירת השירים. כמו כן, ניתן להאזין למוזיקה בכל מכשיר המיועד לכך, מכיוון שהתוכן מוזרם מהאינטרנט ורשימות האזנה שהמשתמש בונה זמינות גם כן בכל מקום.

מיוזיק בטא של גוגל שומר את השירים האחרונים להם הצרכן מאזין על גבי הטלפון, כאשר ניתן גם לשמור אלבומים או רשימות האזנה במכשיר לצורך שמיעה כשאין חיבור אינטרנט זמין.

מיוזיק בטא מיועד כרגע רק למשתמשים הגרים בארה"ב ומבוסס על הזמנות בלבד, בדומה לשירות ג'ימייל בתחילת הדרך.

בדומה לשירות של גוגל ואמזון, גם אפל צפויה להציע שירות אחסון שירים על גבי ענן בעתיד הקרוב, כשירות משלים לחנות המוזיקה שלה iTunes. גוגל תכננה להציע גם היא חנות לרכישת שירים, אולם היא מתקשה בינתיים לסגור עסקאות עם חברות המוזיקה.

בנוסף, גוגל הודיעה כי היא מוסיפה שירות להשכרת סרטים לחנות האפליקציות שלה למכשיר אנדרואיד. עלות השכרת סרט תתחיל מ-2 דולר, כשניתן יהיה לצפות בו במכשירים הפועלים על אנדרואיד מגירסה 2.2 ומעלה.

גרסת ארטיק לאנדרואיד

גוגל ממשיכה לפתח גם את מערכת ההפעלה הסלולרית שלה. החברה הודיעה על גירסה חדשה של אנדרואיד בשם Ice Cream Sandwich (ארטיק קסטה בעברית). הגירסה החדשה אמורה להציג ממשק גרפי חדש שקיים היום בטאבלטים גם על גבי הסלולריים עם יכולות משופרות של הפעלת מספר אפליקציות במקביל (Multi-Tasking) ושיפורים בווידג'טים.

גוגל עדכנה באירוע כי בשנתיים וחצי האחרונות מאז השקת טלפון האנדרואיד הראשון Nexus One, היא הפעילה את המערכת שלה על 100 מיליון טלפונים פעילים, כשחנות האפליקציות שלה כוללת 200 אלף יישומים.