הבת בעקבות האם: הושג הסדר חוב באלרן נדל"ן

חברת ההשקעות של הדנקנרים חייבת מעל 100 מיליון שקל לבעלי האג"ח

אלרן נדל"ן מקבוצת ההשקעות הכושלת אלרן השקעות (שבשליטת בני הדודים גדי ודורי דנקנר) הגיעה בשבוע שעבר להסכמה על מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה. עד שההסדר יצא אל הפועל, דיווחה חברת הנדל"ן שתשלומי הקרן והריבית למחזיקים נדחים להמשך החודש. הדחייה נעשתה בהסכמה עם הנושים.

כמו החברה האם, גם אלרן נדל"ן נקלעה למשבר קשה, והתקופה האחרונה שעליה דיווחה למשקיעים הייתה הרבעון הראשון של 2010 (מהדוח עלה, כי לחברה גרעון של 18 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר הפסד של מאות מיליוני שקלים בשנות המשבר). בשבוע שעבר דיווחה אלרן נדל"ן, שבדוח הכספי לסיכום השנה החולפת היא תרשום הפרשה של 9 מיליון שקל, בגין ירידת ערך של פרויקט "עיר המלכים" באילת שבו היא מחזיקה 37%.

אלרן נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח כ-106 מיליון שקל ע.נ בשתי סדרות, והיא מחזיקה בידיה עוד 26 מיליון שקל ע.נ. על פי תנאי הסדר החוב, כל סדרות האג"ח יימחקו ויבוטלו, ומחזיקי האג"ח (לא החברה) יקבלו אג"ח חדשות בהיקף של 77 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח יקבלו גם שעבודים נוספים לטובתם, ונוסף לכך גם 20.2% ממניות החברה.

לאחר מחיקת החוב הגדולה למחזיקי האג"ח תיוותר אלרן נדל"ן עם חוב של כ-13 מיליון שקל לבנקים, לספקים, לעובדים ולקרן מרקסטון (5 מיליון שקל), המחזיקה ב-21.3% ממניות החברה.

מרקסטון נכנסה להשקעה באלרן נדל"ן בינואר 2008, אז רכשה 24% ממניות החברה תמורת 80 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-315 מיליון שקל. נכון להיום נסחרת אלרן נדל"ן בשווי זעום של כ-9 מיליון שקל. השלמת ההסדר ומעבר החברה להון עצמי חיובי עשויים לשפר משמעותית את מצבה. הפרויקטים המרכזיים של אלרן נדל"ן הם ברוסיה, תאילנד וספרד.