ערוצי החדשות זועמים על אי-שידור המחאה של יואל שליט

הטקס בהר הרצל צולם ע"י JCS שנשכרה ע"י משרד ההסברה, אך המצלמות הממשלתיות לא שידרו את התפרצותו של שליט לרחבה ■ חדשות 2 ו-10: "בשנה הבאה נשלח מצלמות שלנו"

זעם ומבוכה בערוצי הטלוויזיה בעקבות פספוס שידור המחאה של יואל שליט, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, בהר הרצל. האירוע צולם על-ידי חברת ההפקות JCS, שנשכרה על-ידי משרד ההסברה, והועבר לכל הערוצים, אך המצלמות הממשלתיות בחרו שלא להעביר את התפרצותם של שליט ובת-זוגו אל הרחבה בזמן טקס הדלקת המשואות.

בעקבות האירוע, התקיימו דיונים פנימיים בערוצי החדשות, וערוצים 2 ו-10 החליטו כי בשנה הבאה ידרשו להכניס מצלמות ואמצעי שידור שלהם לטקס.

"החלטה תמוהה"

בכירים בחברות החדשות כינו את ההחלטה שלא לצלם את המחאה "לא מקצועית ותמוהה". בכיר אחר אמר כי לאור האירוע עלתה מחשבה מה חלילה היה קורה לו היה אירוע חמור יותר, כמו התנקשות למשל, והוא היה נתון בידי צוות הצילום הממשלתי ולא בידי צוות בעל אוריינטציה עיתונאית. "ברור לנו שבשנה הבאה נשלח מצלמות שלנו", אמר.

ההחלטה להשתמש בשירותי ההפקה של משרד ההסברה נבעה בעיקר משיקולים כלכליים. הערוצים שהעבירו את הטקס שילמו כל אחד לפחות 65 אלף שקל. אם היו מפיקים זאת בעצמם, הם היו משלמים פי כמה.

דובר משרד ההסברה, גל אילן, מסר כי "צילום הטקס בוצע באמצעות חברה חיצונית שנשכרה למטרה זו על-ידי מרכז ההסברה. ניהול השידור התקיים לפי שיקול-הדעת המקצועי של החברה, ללא כל הנחיה ישירה מטעמנו.

"ראוי להדגיש כי מדובר בטקס ממלכתי מרכזי המתוכנן ומתוזמר לפרטיו. בהתאם לכך, כל הגורמים המעורבים נערכים ומתכוננים לפי תסריט זה תקופה ארוכה, לרבות עבודת צוותי הצילום.

"יובהר כי לא קיבלנו כל התרעה מראש, והאירוע התרחש בהפתעה גמורה עבורנו. לעניין הפרסומים בדבר התייחסות הערוצים להמשך שיתוף-הפעולה, לא קיבלנו פנייה מטעמם, ולפיכך אין מקום להתייחס לכך".

מ-JCS לא נמסרה תגובה.

יואל שליט / צלם: איל גפן
 יואל שליט / צלם: איל גפן

יואל שליט וזוגתו מוחים