בין מגמות לגחמות

וול סטריט מתעתעת במשקיעים, האם חציית S&P את 1,340 מלמדת על מגמת עליה?

אם בימים שני-שלישי נדמה היה שאפשר להתחיל לקחת תשואות בוול סטריט בהליכה (לים אם תרצו) אזי הגיע יום רביעי והביא גל אדום. כך ממשיכים מדדי ניו יורק ומניותיה לתעתע במשקיעים ובנו, ולהקשות על ההפרדה בין מגמות לגחמות.

ננסה לעשות קצת סדר: ראשית, ה-S&P 500 , עדיין נמצא במצב של מגמת עליה ארוכת טווח ואפילו הצליח לסגור אתמול מעל 1,340. אחרי התשלום ששילמנו על הגנה שלא נדרשה בתיק קניון המניות, מיקמנו את ההגנה על התיק מתחת ל-1,335 וביום רביעי היא לא נפתחה. יחד עם זאת, מצב המדד הוא לא מצב ברור של עליה. האינדיקטורים הטכניים לא שוריים במבט ראשון ובכלל, עליות שערים ביום רביעי היו עוזרות לאופטימיות ומחזקות את התמיכה מעל 1,340. אולי סגירת המסחר והמהלך מעל 1,340 בסופו, מהלך שרומז על עליות שערים ביום חמישי, יאפשר את ביסוסה של מגמת העליה אל תוך סוף השבוע.

16 נגד 84

בסך הכל, מהבחינה הטכנית, הירידה של מניות האנרגיה והסחורות הייתה צפויה. הקטנו מראש את משקלן בתיק קניון המניות (לא לגמרי, משום שהמודל לא בנוי לאפס פוזיציה בסקטורים המובילים) וקיווינו לטוב. הבעיה היא שהירידה של מחירי הסחורות שהיא בסך הכל נתון כלכלי חיובי לעולם, גרמה לירידה חדה של מניות הסחורות וזו השפיע על המדדים ויצרה פאניקה. השאלות לעתיד היא האם לחזור אל מניות הסחורות והאם המניות האחרות יחזרו לעלות.

XLE היא ה-ETF המייצגת מניות אנרגיה. הגרף שלה מלמד על סיכוי להמשך מגמת הירידה. לפיכך הקטנו אתמול את החשיפה למניות אנרגיה בתיק קניון המניות ומכרנו XOM ו-FAN. זו יכולה להיות ירידה משמעותית וכואבת ובכל מקרה, אין סימני קניה.

XLB היא ה-ETF שמייצגת את מניות חומרי הגלם. המצב שם פחות חמור מה-XLE במובן שיש סיכוי עליה וגם פוטנציאל הירידה נמוך יותר. טכנית, שורט XLE ולונג XLB זו אסטרטגיה סבירה. מהלך של XLB מתחת ל-28.44 דולר, יחשב לסימן דובי.

משקלם של שני הסקטורים במדד ה-S&P500 הוא כ-16% פחות ממשקלו של סקטור הטכנולוגיה. בלי פאניקה חריגה, שאר 84% המניות יכולות להעלות את המדד. זו המשימה שלהן ליום חמישי.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.