מדוע החליטו עובדי הרכבת לפתוח בשביתה כה פראית ופתאומית, תוך שהם מסמנים את היו"ר אורי יוגב כ"אויבם" ומפגינים מול ביתו?
תוכנית התחקירים "360" של ערוץ 2 חשפה לאחרונה כי ליוגב קשרים עסקיים עם מנכ"ל החברה הקנדית בומברדייה, שזכתה בסופו של דבר במכרז לאספקת קרונות לרכבת ישראל. בתחקיר נטען כי יוגב השתתף במפתיע בפגישת מו"מ עם יצרנית הקרונות, בדיון שעסק בין היתר בשינוי רטרואקטיבי של סעיף בתנאי המכרז, שקבע כי הקרונות שיסופקו יהיו בעלי תו תקן חדש.
ואכן, הסעיף בוטל בסופו של דבר. שמו של יוגב הופיע בפרוטוקול שערכה החברה הקנדית, אך הושמט מהפרוטוקול שערכה רכבת ישראל. זה לא הכל: על-פי התוכנית המרכזית להפרטת מערך התחזוקה של הרכבת, את המערך המופרט תנהל יצרנית הקרונות - כלומר אותה בומברדיה. ההיגיון פשוט לכאורה: מי שמייצרת את הקרונות תדע לתחזק אותם טוב יותר מכל גורם אחר.
מה שהכעיס את העובדים הוא שניהול הקרונות על ידי חברה זרה אמור לבוא על חשבון העובדים המתחזקים - שיפוטרו; הקשר בין יוגב לבומברדיה רק יצק עוד שמן למדורה, וכך הפך יוגב למוקד אליו מופנית האש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.