גילה אדרעי: "השוטר הרביץ לי ואמר 'את לא אישה בשבילי'"

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל מספרת ל"גלובס" על המעצר שהוביל לשביתה ברכבת ■ "אפילו הסוהרים גיחכו כשראו באיזה אישום הגענו למעצר ואמרו שהם לא מבינים באיזה מדינה הם חיים"

"עבר עליי לילה קשה מאוד", מספרת בשיחה עם "גלובס" יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, זמן קצר לאחר ששוחררה ממעצר.

"אפילו הסוהרים גיחכו כשראו באיזה אישום הגענו למעצר, ואמרו שהם לא מבינים באיזה מדינה הם חיים. איך אמר יהונתן גפן במונולוג ליום העצמאות? 'המדינה בת 63, אני בן 64, אבל אם היא הייתה בחורה, לא הייתי נוגע בה במקל'. ככה גם אני מרגישה.

"איך אזרחית כמוני, שמשלמת מסים, לא נתמכת בקצבאות אלא הולכת לעבודה ואפילו חושפת שחיתויות, מוצאת את עצמי בתא מעצר - בזמן שהמושחתים הכי גדולים שעברו על כל החוקים נמצאים בחוץ? אני מצפה עכשיו שהציבור יתעורר ויתמוך בנו".

אדרעי זועמת על היחס האלים לדבריה מצד המשטרה: "שאלתי שוטר שהרביץ לי איך הוא מרביץ לאישה, והוא לא התבייש להגיד לי 'את לא אישה בשבילי'. ראיתי את מנהל משטרת מודיעין והרגשתי שהוא נתון תחת לחץ. הרי כל מה שעשינו שם זה להפגין עם חולצות טריקו, עליהן תמונה של ביבי עם כיתוב שהוא מפרק את מעמד הביניים. על זה משתמשים באלימות? אתה יודע מה זה לספר לילדה בת 12 שאמא הולכת לכלא?"

- לא יריתם לעצמכם ברגליים כשפתחתם בשביתה כמעט בלי התראה מוקדמת?

"לא היתה פה התראה קצרה, כבר תקופה ארוכה אנחו מדברים על ההפרטה, אפילו חילקנו מנשרים שהסבירו את המאבק שלנו. תאמין לי שגם אנחנו לא רצינו להגיע לזה".