בגדי Nvidia החדשים

Nvidia השלימה השבוע את המהפך מספקית כרטיסים גרפיים עתירי ביצועים למשחקים, לאחד הכוחות החזקים בעולם המחשוב החדש

1. אם לא יהיה שינוי נוסף בתוכניות, יושק בעוד חודש אחד ממשחקי הפעולה שחיכו לו זמו רב - Duke Nukem Forever. דיוק נוקם היה באמצע-סוף שנות ה-90 אחד ממשחקי הפעולה המוצלחים מבחינה גרפית ומבחינת התסריט. ביוני אמורה להיות מושקת גרסת ההמשך, שעל פיתוחה עומלים לסירוגין כבר כמעט 15 שנה.

לפני שבוע פרסמה מפתחת המשחק, חברת Gearbox, את רשימת הדרישות הטכניות מהמחשבים כדי שאפשר יהיה להריץ עליהם את המשחק, בהם גם כרטיסי וידיאו מתוצרת Nvidia - ה-GeForce.

לדיוק נוקם החדש יש תפקיד מרכזי בקידום הביצועים הפיננסיים של Nvidia בשנה הקרובה. המשחקים, שכולם ייצאו בתלת-ממד, אמורים גם לספק ל-Nvidia את הבידול הנדרש. קו המעבדים החדש של אינטל מכיל יכולות עיבוד גרפי שמשולבות בתוך המעבד המרכזי. אמנם, אלו די בסיסיות, אך ב-Nvidia נדרשים כבר לספק לא רק פתרונות עיבוד גרפי משופרים, אלא גם לחשוב על שינוי עתידי בשוק, שיפגע במקור הפרנסה המרכזי שלהם.

2. ב-Nvidia החליטו ללכת בגדול. באמצעות מעבדי ה-Tigra מתוצרתה הסתערה החברה על שוק המעבדים המרכזיים עבור טלפונים חכמים וטאבלטים. כמו-כן, בתערוכת CES בתחילת השנה, הכריזה החברה כי תפתח מעבד מרכזי למחשבים אישיים ושרתים על בסיס טכנולוגיית ARM.

עדיין היה נראה של-Nvidia חסר משהו. בשיחת הוועידה שקיימה החברה לסיכום 2010, נשאל המנכ"ל והמייסד, ג'ן-הסן הואנג לגבי פתרון תקשורת רלבנטי לתחום הנייד, או במילים אחרות - מודם מבוסס תוכנה. "אינטגרציה היא האויב של החדשנות", הסביר את הבחירה של החברה להימנע, נכון לפברואר, מפיתוח רכיב תקשורת לטיפול בקליטה ובשידור אותות רדיו (Baseband). "קשה לנוע מהר כאשר צריך לשלב הכול לתוך מעבד אחד", הוסיף.

אבל עולם השבבים משתנה במהירות והשבוע מתברר שבחברה רואים את הדברים אחרת, והיא הודיעה על רכישת Icera הבריטית תמורת 367 מיליון דולר. מהלך זה יאפשר לה לשלב יכולות תקשורת אלחוטית בתוך ערכות השבבים שהיא מספקת, מה שיהיה רלבנטי מאוד בעידן הטאבלטים. הואנג אמר כי "זה מהלך מרכזי של Nvidia בהפיכתה לשחקנית מרכזית במהפכת המחשוב הנייד".

ואכן, Nvidia תהפוך להיות מתחרה ישירה של קוואלקום, לצד אינטל ובמקרים מסוימים גם TI. לא בטוח שהשאיפות של הואנג היו כל-כך אגרסיביות בתחילת הדרך, אבל נראה שפשוט לא הייתה לו ברירה.

3. ב-Icera הושקעו 250 מיליון דולר, סכום שיא במונחים אירופיים, והיא תכננה הנפקה לפי שווי של מיליארד דולר. הרכישה מספקת תובנות לספקיות אחרות של שבבי תקשורת מבוססי תוכנה שמתכננות להגיע רחוק, ובהן אלטייר ו-Asocs הישראליות (קומסיס נרכשה ע"י אינטל לפני שנה). בהתחשב בקונסולידציה בתחום, לא נראה שצמיחת חברה גדולה היא ריאלית.