זבלודוביץ' מבקש היתר להתמודד במכרז של חח"י

חברת טמרס, שבבעלות פויו זבלודוביץ' היא בעלת רישיון להנחת כבל תת-ימי, ומדיניות משרד התקשורת היא שלא לאפשר לשחקנים המעורבים בשוק התקשורת להתמודד במיזם

חברת טמרס, שבבעלות איש העסקים פויו זבלודוביץ', מבקשת ממשרד התקשורת היתר שיאפשר לה להשתתף במכרז על בחירת משקיע למיזם חברת החשמל. החברה פנתה למשרד בבקשה זו הואיל והיא בעלת רישיון להנחת כבל תת-ימי, ומדיניות משרד התקשורת היא שלא לאפשר לשחקנים המעורבים בשוק התקשורת להתמודד במיזם.

טמרס טוענת כי אין לראות בה מפעיל תקשורת רגיל רק משום שהיא מחזיקה ברישיון להנחת כבל תת-ימי, ולכן לא אליה מכוון האיסור להשתתף במכרז לבחירת משקיע לחברת חשמל.

על פי הערכות, במשרד התקשורת נוטים לקבל את העמדה של טמרס, ואולם חוששים שייווצר סדק שיגביר את הלחץ מצד סלקום ופרטנר להתמודד במכרז. שתי האחרונות מוכנות להשקיע כסף רב כדי לקבל גישה לתשתית סיבים אופטיים ומפעילות לחצים כבדים בכיוון.

נכון לעכשיו, עמדתו של שר התקשורת משה כחלון היא שאין לאפשר לשחקנים קיימים להיכנס למיזם החדש, וזו גם העמדה של הדרגים המקצועיים במשרד האוצר וברשות ההגבלים העסקיים. עם זאת, אם לא יימצאו מספיק מתמודדים במכרז, או שיתקבלו מחירים נמוכים מכפי שהמדינה מעריכה, לא מן הנמנע שכחלון יתיר לשחקנים אלה להתמודד.

יש כמה וכמה גורמים שמגלים עניין במיזם, ולכן לא נראה שתהיה בעיה לגייס משקיע, אך את זאת ניתן יהיה לדעת רק לכשיתפרסם המכרז.