חוסיין סאלם, שותפו של יוסי מימן, מבוקש ע"י האינטרפול

חוסיין סאלם הוא שותפו של יוסי מימן בספקית הגז EMG ■ סאלם ברח ממצרים על רקע חשדות כי גנב הון רב וכן קיבל שוחד עבור מכירת גז טבעי לישראל במחיר הנמוך ממחיר השוק

הטייקון חוסיין סאלם, שותפו המצרי של יוסי מימן בספקית הגז המצרית EMG, מבוקש על ידי האינטרפול.

סאלם, אשר מחזיק ב-28% ממניות EMG המספקת גז מצרי לישראל מיוני 2008, ברח ממצרים על רקע המהומות האזרחיות בה ב-30 בינואר, עקב האשמתו בגין פרשיות שחיתות וגניבת מיליוני דולרים. חלק מהטענות נגעו גם לשוחד שקיבל, לכאורה, תמורת סגירת עסקת מכירת הגז לישראל במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק היום.

סאלם ברח מקהיר יחד עם בני משפחתו, ונחשב מקורב מאוד לצמרת השלטון במצרים ובעיקר לבנו של הנשיא מובארק, ג'מאל מובארק, שעל-פי דיווחים נמלט עם בני משפחתו ללונדון. סאלם הוא מאנשי העסקים המסתוריים במצרים, וככל הידוע מעולם לא התראיין בכלי תקשורת מערביים. הקשר העסקי של סאלם עם מימן נוצר כשהיה שותפו להקמת בית הזיקוק באלכסנדריה, שהוקם בסוף שנות ה-70 על-ידי חברת מידור הישראלית-מצרית.

ברקע, נזכיר שבשבוע שעבר פורסם ב"גלובס", כי כבר בשבועות הקרובים תחל מצרים בשיחות להכפלת מחיר הגז שהיא מוכרת לישראל. לפי הדיווח, שלטונות מצרים יחלו בשיחות עם חברת EMG המצרית, בה מחזיק יוסי מימן באופן עקיף כ-12%, ויבדקו אפשרות להכפיל את מחיר הגז לישראל בהתאם לעליית המחירים בעולם.