ירון זר: "האופציה של רציו היא שתסבול מהעתקת הקידוח"

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים מגיב לדיווח על העתקת קידוח "לוויתן 2": התקלה - "תפעולית-נורמטיבית"; השפעה נמוכה על מניות הגז

בהמשך להודעת שותפויות "לוויתן" אתמול (שבת) על העתקת קידוח "לוויתן 2", מגיבות הבוקר אבנר , דלק קידוחים ורציו בירידות שערים. ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, מגיב היום להודעה. נזכיר כי קידוח ההערכה ב"לוויתן" 2 החל לפני כחודשיים בתקציב של כ-70 מיליון דולר עם תקציב מבחני הפקה של כ-34 מיליון דולר.

ראשית, מזכיר זר למשקיעים כי "לוויתן 2" לא תוכנן מלכתחילה למטרת נפט אלא כקידוח הערכה למטרת הגז שכבר הוכרז כתגלית בכדי לבחון ולעדכן ברמת ודאות גבוהה יותר את אומדני רזרבות הגז ב"לוויתן".

שנית, מסביר זר כי התקלה של חדירת מים לפיר הקידוח הינה תקלה "תפעולית-נורמטיבית". "ככל הנראה אפשר היה להמשיך להתקדם בקידוח אבל בהמשך לא היה ניתן להשתמש בבאר כבאר מפיקה", כותב זר.

"אין להתעלם מכך שהפסקת הקידוח מהווה אכזבה למשקיעים, במיוחד לאור העובדה כי מדובר באכזבה שנייה בתוך כחודש וחצי שמספקת נובל שכן בתחילת אפריל נודע על השהייה זמנית של 'לוויתן 1'", כותב זר ומסביר כי תוצאות מטרת הנפט תדחנה לרבעון הרביעי של השנה, כאשר הפתעה לטובה יכולה להתקבל באם תגיע לאזור אסדה שלישית.

בשורה התחתונה מסביר זר כי לאירוע השפעה נמוכה על מניות הגז והשפעה שלילית חזקה על האופציות של רציו .