"לא הייתה באלווריון תרבות מושרשת של צורך לספק רווחיות"

ערן גורב, מנכ"ל אלווריון בכנס אופנהיימר: "אני רוצה לראות את אלווריון מגיעה ומאמין שיכולים להיות מוביל שוק בתחום האנטרפרייז"

גם כשהחברה שבניהולו נמצאת במצב לא פשוט ובעיצומו של תהליך שינוי משמעותי, ערן גורב, נשיא ומנכ"ל אלווריון , לא חשש להתייצב היום (א') מול משקיעים שהגיעו לכנס שערך בנק ההשקעות אופנהיימר בת"א.

אלווריון, ספקית פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, החליטה להתמקד אסטרטגית בשוק האנטרפרייז שהוא שוק רווחי עבורה, בניגוד לשוק המרכזי שלה - של ספקי התקשורת. במקביל החברה נכנסת לשוק הפתרונות המשלימים לרשתות תקשורת מתקדמות.

כשגורב נשאל היום מהו התרחיש החיובי ומהו השלילי שיכולים לקרות לחברה תוך 3 שנים, הוא התמקד בעיקר בפוטנציאל החיובי. "בתרחיש החיובי שלי, אני רוצה לראות את אלווריון מגיעה ומאמין שיכולים, להיות מוביל שוק בתחום האנטרפרייז. עם ביצוע טוב, ותמיד צריך גם מזל, אני מאמין שתוך שלוש שנים נוכל להיות השחקן מספר אחד בעולם בשוק הזה.

יש הרבה עבודה שצריך לעשות אבל הבסיס הוא בסיס טוב. אני לא יודע להגיד מה המשמעות בהכנסות, אבל המרווחים (margins) בתחום יותר טובים, מה שמושך את המרווחים שלנו למטה זה צד ספקיות התקשורת, ה-WiMAX. מצד שני עולם הספקיות מספק לנו הזדמנות לפתח טכנולוגיות ואנחנו לא רואה אותנו יוצאים משם. בתרחיש הזה נעבור לרווחיות גם בשוק הספקיות. אני רוצה לראות את אלווריון בין השלושה השחקנים המובילים בשוק ב'רגל' החדשה, של פתרונות משלימים לרשתות תקשורת. ולהביא את הרווחיות התפעולית שלנו לרמה דו ספרתית".

"בתרחיש השלילי, כל אחד מהדברים שאמרתי יכול לא לקרות. אולי לעולם האנטרפרייז ייכנסו ענקים שיתחרו בנו, אולי המרווחים ירדו, יכול להיות שלא נצליח להיות אחד מהשלישייה הראשונה בשוק החדש, וכמספר 6-7 עולה שאלה אסטרטגית אם כדאי לפעול בו. כמובן שלא נחכה שלוש שנים, אנחנו בוחנים את התוצאות שלנו כל יום, ובוודאי נעשה התאמות לפני התפתחות המציאות", אמר גורב.

גורב גם הודה כי בעבר, "לא הייתה באלווריון תרבות מושרשת של צורך לספק רווחיות". לדבריו, "בלי רווח לא נייצר ערך לבעלי המניות, ולכן זה הדגש שלי. אני בהחלט חושב שבעבר לקחנו עסקאות שלא היינו צריכים לקחת". עם זאת, בהתייחס לעבר, אמר גורב כי "תמיד כשמסתכלים לאחור המציאות היא מאוד ברורה. אני בהחלט מבין את קבלת ההחלטות של הנהלת אלווריון בעבר, ואם היו שינויים כאלה ואחרים בשוק, אלווריון הייתה היום במקום אחר והחלטות מלפני כמה שנים היו נראות מצוינות".