תמשיכו לשלם: הממשלה דחתה ההצעה להוזיל מס הדלק

מירי רגב: "הבלו צריך להישאר קבוע ולא יכול להיות שהאוצר יחשוב שיש לו פה איזו פרה שואבת של תקציב"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום את הצעת החוק של ח"כ מירי רגב (ליכוד) המבקשת להגביר את הפיקוח על מחיר הבלו. השר היחיד מבין חברי הוועדה שתמך בהצעה היה השר יעקב מרגי (ש"ס). "ש"ס תמשיך להיאבק למען הורדת מחירי הדלק הנחשב כמוצר בסיסי וגורם ישיר לעליית המחירים במשק", אמר מרגי בתום ההצבעה.

במכתב ששלחה רגב לשרי וועדת השרים טרם הדיון, הסבירה כי היא מבקשת באמצעות הצעת החוק למנוע מצב שבו נגבים מהציבור כספים בלא אישור, ומציעה להשאיר את ההסדר הנהוג כיום, בשינוי אחד: צו בדבר שינוי שיעור הבלו ייכנס לתוקף רק לאחר אישורו בועדת הכספים ולאחר שניתנה אפשרות לחברי הכנסת לדרוש את ביטולו ולקיים בכך דיון במליאת הכנסת.

רגב, שביקשה להפחית את מחיר הבלו, אומרת כי הניסיון להסביר את עליית המחירים בכך שמדובר בתופעה עולמית או במשבר עולמי בכל משק האנרגיה, "הוא תירוץ קלוש לאור העובדה שבמשך 13 שנים מחיר הבלו לא עלה, ורק לפני כשנתיים הוחלט במשרד האוצר להעלות את שיעור הבלו באופן מדורג, עד שמחיר הדלק הגיע בחודשים האחרונים למחיר של מעל 70 אגורות לליטר. מחיר הדלק אף צפוי לעלות בעוד 20 אגורות לליטר בשנת 2012, כך לפי צו בדבר העלאת שיעור הבלו שפורסם בסוף שנת 2010".

רגב תקפה את האוצר ואמרה ש"הבלו צריך להישאר קבוע ולא יכול להיות שהאוצר יחשוב שיש לו פה איזו פרה שואבת של תקציב. האוצר מרוויח ממחיר הדלק בכל מקרה אז לא צריך להגזים. המצב היום הוא בלתי נסבל. אין אחד שנכנס היום לתחנת דלק ולא מקלל, ולכן אני מבקשת את התערבות ראש הממשלה. מחיר הדלק עולה והאזרח יכול להבין את זה אבל כשמחיר הבלו עולה, האזרח לא מוכן ולא רוצה להבין את זה", היא אומרת.