למרות הזכייה בגביע האנגלי: מנצ'סטר סיטי הולכת לקיץ של קיצוצים

הקבוצה, שחוששת מעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, תנסה לשחרר או למכור כמות גדולה של שחקנים; המטרה: לצמצם את הפסדי-העתק של המועדון

שלושה וחצי עשורים של המתנה לזכייה בתואר משמעותי הגיעו אתמול (שבת) לקיצם עבור מנצ'סטר סיטי, שהניפה את הגביע האנגלי אחרי ניצחון 0-1 בגמר בוומבלי על סטוק סיטי.

את שער הניצחון במשחק כבש יא-יא טורה (שגם הרשית את הגול היחידי בדרבי בחצי גמר הגביע מול מנצ'סטר יונייטד). אולי בכך הצדיק טורה את שכר העתק שלו: 200 אלף ליש"ט נטו בשבוע, המשכורת הגבוהה ביותר לכדורגלן בפרמיירליג, והשלישית בגובהה בכדורגל העולמי (רק ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו מרוויחים יותר בספרד). טורה, שהצטרף בקיץ האחרון לסיטי בהעברה בסך 24 מיליון ליש"ט מברצלונה, הכפיל פי 3 את השכר שלו כשהגיע למנצ'סטר. הונו האישי מוערך על-ידי "הסאנדיי טיימס" ב-7 מיליון ליש"ט.

באנגליה מדווחים כי מנצ'סטר סיטי תנסה לקצץ הקיץ משמעותית את ההוצאות הכספיות שלה. את עונת 2009/10 סיימה הקבוצה עם הפסדים בגובה של 121 מיליון ליש"ט, וגם העונה הנוכחית תסתיים על-פי הצפי עם הפסדים בשיעור דומה. תחת חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, מועדונים באירופה יוכלו להפסיד עד 45 מיליון אירו בשלוש העונות הבאות - אחרת ישלל מהם הרישיון לשחק בליגת האלופות או בליגה האירופית.

סיטי תתמודד בעונה הבאה לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, אבל זה לא ימנע ממנה לקצץ בבשר החי: שורת השחקנים שצפויה להימכר/לעזוב אותה כוללת את עמנואל אדבאיור, קרייג בלאמי, פיליפה קייסדו, רוקה סנטה קרוז, ג'ו, וויין ברידג', נדום אונואה, שון רייט-פיליפס, מייקל ג'ונסון ושיי גיבן. התחליפים שיבואו במקום יהיו זולים בהרבה: המטרה הראשונית של הסיטי היא לקצץ בסעיף השכר של המועדון, שבעונה שעברה הגיע לנתון קטסטרופלי של 106% מסך ההכנסות.

מי שעשוי לחסוך כסף גדול לסיטי הוא קרלוס טבז: על הארגנטיני, שהצהיר במהלך העונה כי הוא לא מעוניין להישאר באנגליה בשנה הבאה, הוצב תג מחיר של 50 מיליון אירו. בין המועמדות לקלוט את החלוץ נמצאות אינטר, ברצלונה וריאל מדריד. שכרו השנתי עומד על 6.5 מיליון ליש"ט.

כזכור, מנצ'סטר סיטי נרכשה בקיץ 2008 על-ידי זרוע ההשקעות של שליטי אבו-דאבי, ADUG, בבעלותו של השייח' מנצור, בעסקה בשווי 200 מיליון ליש"ט. מאז, הזרימו ADUG סכומים אדירים למועדון שהוקצו עבור מסעות רכש מקיפים של שחקנים חדשים.