ייצוגית נגד סלקום: מטעה לקוחות לגבי מיצוי חבילת הגלישה

בתביעה, בהיקף 22.8 מיליון שקל, נטען כי סלקום מודיעה ללקוחותיה בטרם עת על מיצוי מלוא חבילת הגלישה שלהם

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 22.8 מיליון שקל הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת סלקום, בטענה כי היא מטעה את הלקוחות ומודיעה להם בטרם עת על מיצוי מלוא חבילת הגלישה.

התובע לירון פרמינגר, המיוצג על-ידי עו"ד צביקה שטוירמן ממשרד עורכי הדין יוסיפוף, כהן, קורן, גרודברג ושות', הוא לקוח עסקי של סלקום ומחזיק מאז דצמבר 2010 בטלפון חכם מסוג דור 3.

לטענתו, סלקום נקטה הטעיה ברורה ומכוונת כלפיו כפרט וכלפי הקבוצה אותה הוא מייצג בכלל, כשהודיעה לו ביוזמתה באמצעות הודעת טקסט על מיצוי מלוא חבילת הגלישה שרכש ממנה.

בפועל, טוען התובע, הוא ניצל רק חלק מחבילת הגלישה שרכש מסלקום, אולם בהסתמך על ההודעה וכדי להימנע מתשלום נוסף בתעריף גבוה, חדל מלעשות שימוש בחבילת הגלישה אותה רכש בהסכם והמתין לחידושה בתחילת מחזור החיוב הבא.

רק מעיון בחשבונית לתשלום בה פורט ניצול חבילת הגלישה של המבקש באותו החודש, התגלה כי בניגוד להודעה המפורשת לפיה "גלישה נוספת כרוכה בתוספת תשלום", השתמש התובע רק בכ-77% מנפח הגלישה המוקצב.

סכום התביעה הייצוגית מוערך בסך מינימלי של 22.8 מיליון שקל, זאת לאור הערכה כי על-פי הדוחות הכספיים של סלקום ליום 31.12.2010 יש לה 1.14 מיליון מנויים על שירותי דור שלישי, כאשר לכל מנוי נגרם אובדן הנאה מהשימוש בחבילה שרכש בסך של כ-20 שקל.