שר התקשורת כחלון יישתתף בדיונים של ועדת חייק

הוועדה תתחיל לשמוע בשבוע הבא את כל המפעילים והגורמים שירצו להופיע בפניה, במסגרת השימוע שפרסמה, ובו המלצות להסדרת התחרות בשוק התקשורת הנייח

שר התקשורת, משה כחלון, שוקל להשתתף בדיוני ועדת חייק. הוועדה תתחיל לשמוע בשבוע הבא את כל המפעילים והגורמים שירצו להופיע בפניה, במסגרת השימוע שפרסמה, ובו המלצות להסדרת התחרות בשוק התקשורת הנייח.

הוועדה תתכנס ליום דיונים מרוכז, ולאחר מכן קבעה עוד שני מועדים על מנת לשמוע את כל הגורמים. הוועדה הבהירה שאין בכוונתה לפרסם את התגובות הכתובות ששלחו המפעילים לפני שיופיעו מולה, כך שניתן יהיה לקרוא אותן רק בתום הופעתם בפני הוועדה.

חברי הוועדה לומדים את טענות המפעילים ונערכים לפגישות, שכן לרבים מהם טענות רבות למסקנות הוועדה, שאינן מאוזנות דיין. כזכור, ועדת חייק המליצה על ביטול הפיקוח על מחירי בזק ועל ביטול ההפרדה המבנית, בתמורה לביסוסו של שוק סיטונאי שיחליף את ההפרדה במתכונתה הנוכחית.

בהמשך לפנייתה של חברת 018 אקספון לוועדת חייק, שבה דרשה ממנה לחשוף את כל החומר שהוביל למסקנות בשימוע, נודע ל"גלובס" שבתגובה למכתב הסבירה הוועדה שאין זה מחובתה לחשוף את המידע שקדם להמלצות, ושבכוונתה לפרסם את כל המידע הרלוונטי באתר משרד התקשורת בזמן המתאים.