אילן לוין רומז: נבטל את ההסכמות ברשות השידור

הממונה על השכר באוצר רומז למנכ"ל משרד ראש הממשלה כי אם לא יקודם מהלך חוק רשות השידור - בחודש הבא יבוטלו ההבנות שהושגו במסגרת הדיונים על הרפורמה ברשות

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, רומז למנכ"ל משרד ראש הממשלה כי אם לא יקודם מהלך חוק רשות השידור, בחודש הבא יבוטלו ההבנות שהושגו במסגרת הדיונים על הרפורמה ברשות.

"למרות השגת התוצאות הנדרשות, עדיין לא נרשמה התקדמות משמעותית בכל הקשור לשני מישורי הפעולה הנוספים, קרי, חוק רשות השידור והסדרת מימון הרפורמה", כתב לוין לאייל גבאי במכתב שהגיע לידי "גלובס". "ההסכם הקיבוצי בין רשות השידור להסתדרות העובדים הכללית, אשר נחתם בתאריך 30 בדצמבר 2010, קובע כי אם ההסכם לא ייכנס לתוקף תוך 6 חודשים מיום החתימה, רשאי מי מהצדדים לבטלו לחלוטין".

על-פי מכתבו של לוין, "ביטולם של הסכמי העבודה והשכר אשר נחתמו עם ארגוני העובדים יהוו פספוס הזדמנות בהחלת הרפורמה, ולפיכך יביאו להמשך בזבוז כספי הציבור ולהותרתו של שידור ציבורי לוקה בחסר שאינו נותן תמורה מספקת בעד האגרה. ביטול הרפורמה בשלב זה, או לחילופין הקפאתה, יהווה כשל נוסף בשרשרת הכשלים שהביאו למחדל המתמשך סביב פועלה של רשות השידור".

חוסר שביעות-רצון

לוין מבקש לקדם ישיבה בנושא, והודעה על כך נמסרה להנהלת רשות השידור וליו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, שפועל לקידומו של החוק. לפי שעה, מה שעומד במרכז המחלוקת המעכבת את אישור החוק הוא נושא האגרה. בה בעת שבאוצר ובמשרד ראש הממשלה - הממונה על ביצוע חוק רשות השידור - תומכים בהעלאת הדרגתית באגרה למימון הרפורמה שעלותה כ-800 מיליון שקל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ כרמל שאמה הכהן, מתנגד לכך בכל תוקף. בדיון שיתקיים ביום שלישי בוועדה יבקש שאמה להעלות חלופות שונות להעלאת האגרה, ובהן העמקת גבייתה.

"הקולות המושמעים בקרב הציבור כנגד רשות השידור ותוצריה, בדגש על תוצרי הערוץ הראשון בטלוויזיה, משקפים חוסר שביעות רצון משווע מהמצב הקיים - מתכונת שידורים דלה, מחסור בהפקות מקור, בעיות בקליטת השידורים. חוסר שביעות הרצון מתבטא גם באחוזי הצפייה הנמוכים, אך מחריף נוכח חובת תשלום האגרה, בשל חוסר האיזון הטמון בעצם הטלת חובת תשלום בגין שירות ציבורי שאינו מספק תמורה ראויה בעד האגרה, בייחוד כאשר זה ניצב למול ערוצי התקשורת המסחריים", כתב לוין לגבאי.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה פנה עוד בטרם הפגרה ליו"ר הוועדה בבקשה לזרז את החקיקה. במקביל התקיימו מספר דיונים עם ראש הוועדה ועם משרד האוצר בעניין האגרה. מייד עם חזרת הכנסת מפגרה, כבר ביום שלישי הקרוב תחל הוועדה לדון בהצעת החוק. ככל שיש לממונה על השכר טענות בעניין האיתנות הפיננסית, הרי הדבר נמצא בין הממונה על השכר ובין אגף תקציבים, שניהם באוצר".