"מי זו ארוטק?"

התהייה שבכותרת העסיקה, בניסוח כזה או אחר, חלק מעמיתינו בשבוע שעבר. זה קרה רגע אחרי שנודע כי מניית החברה הישראלית הקטנה והכמעט אלמונית, שנסחרת בארה"ב, נסקה בתוך יום בשיעור של 54%, וסיימה את שבוע המסחר האחרון בעלייה של 80%, לרמות מחירים שבהן לא שהתה במשך 3 השנים האחרונות.

הסיפור של ארוטק (Arotech) דומה לזה של עשרות חברות ישראליות ביטחוניות שקיוו וחלמו, כי צבא ארה"ב ירכוש את מוצריהן. היא הוקמה לפני 21 שנה, ונקראה אז אלקטריק פיול ("אהה", נזכרו עמיתינו). לפני 17 שנה הונפקה בראשונה בנאסד"ק, ושנתיים לאחר מכן ביצעה הנפקה משנית לפי מחיר השווה ערך למחצית מהמחיר בהנפקה הראשונה. כרגע נסחרת ארוטק לפי שווי של 34 מיליון דולר - בערך שמינית משווייה בימי הבועה העליזים.

לא נלאה אתכם בפרקי ההיסטוריה הארוכים של ארוטק, וננסה להתרכז בהווה, ובעיקר במה שדחף את המניה במעלה ההר בשבוע שעבר, ובהשלכותיו על עתיד החברה והמסחר במניה. לארוטק יש 3 קווי פעילות, והעיקרי שבהם (שאחראי למחצית מהכנסותיה) הוא פיתוח סימולטורים לשוק האזרחי והצבאי. השניים האחרים הם פיתוח סוללות ומערכות הטענה לשוק הצבאי, ומוצרי מיגון לכלי יבשה וים.

ארוטק זכתה בחוזה-עתק במונחיה - בשווי של 63.4 מיליון דולר - ומקורו בקו פעילותה העיקרי. החברה תספק לצבא האמריקני מערכות סימולציה שונות, ואם זה יהיה מרוצה מפתרונותיה - שווי החוזה אולי יאמיר עד 93.9 מיליון דולר. ההכנסות הראשוניות יירשמו על פני תקופה של 3 שנים, וזה אומר שההכנסות השנתיות של החברה יהיו מעתה והלאה תלת-ספרתיות. בתרגום למספרים מדובר בגידול שנתי תיאורטי של לפחות 20% בשורה העליונה, וכולו, כאמור, מחוזה אחד ויחיד.

לארוטק עדיין לא ברור בדיוק כיצד ישפיע החוזה על הכנסותיה השנה, אם בכלל, אך יש סיכוי לא רע שההשפעה על שיעורי הרווח תהיה גדולה, ולא רק בגלל הגידול בהכנסותיה. חטיבת הסימולטורים של ארוטק היא כרגע הרווחית ביותר: אשתקד היא יצרה רווח תפעולי של 4.4 מיליון דולר (שולי רווח של 12%), בעוד חטיבת הסוללות הרוויחה רק 24 אלף דולר, וחטיבת המיגון הפסידה 48 אלף דולר.

שולי רווח אלה, על בסיס ההכנסות השנתיות מהחוזה, יכולים להיות מתורגמים לתוספת רווח תפעולי של 2 מיליון דולר. זו תוספת שיכולה לסייע לארוטק לחזור להיות רווחית בסיכום כולל, ולהחזיר ללקסיקון החברה את המושג "מכפיל רווח".

ולבסוף, המניה. העובדה ששוק ההון כלל לא "הריח" את החוזה שבדרך, אומרת אחד משניים: או שהחברה הייתה רחוקה שנות אור מהרדאר של ציבור המשקיעים, או שהיא לא שיווקה עצמה נכון.

החוזה הנוכחי שינה מעט את הדעה של שוק ההון על החברה, והגדיל את הסיכויים שארוטק תשתמש בתשקיף המדף שהגישה, כנראה בעיתוי לא מקרי, רק לפני 3 שבועות.