אפריקה ישראל שוקלת להתמודד במכרז ערוץ החדשות

זאת באמצעות ערוץ 9 שבבעלותה ■ החלה בבדיקות מול גורמים שונים בשוק התקשורת

חברת אפריקה ישראל של לב לבייב בוחנת התמודדות במכרז על ערוץ החדשות הייעודי באמצעות ערוץ 9. ל"גלובס" נודע כי בערוץ החלו בדיקות סביב הנושא מול גורמים שונים בשוק התקשורת, ואף הועלו הצעות לשיתוף-פעולה מול גורמים מסוימים.

ערוץ 9 ינסה לעשות שימוש ביתרונו כערוץ ייעודי בעצמו וכן בעובדה שחברת החדשות שלו היא חברת החדשות היחידה מקרב הערוצים המשדרים אשר אין כל מניעה שתיקח חלק בערוץ זה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", חוקי התקשורת בישראל פותחים את האפשרות להחזקת ערוץ חדשות בפני מספר אילי הון אשר להם החזקות בגופי תקשורת. בין אלה גם יצחק תשובה, אשר לבתו 20% ממניות זכיינית ערוץ 2 קשת, ונוחי דנקנר, שבקרוב על-פי ההערכה יהיה בעל השליטה ב"מעריב". אולם לאור העובדה כי המכרז טרם ראה אור, לא נעשה כל מהלך מעשי מצדם.

העובדה שערוץ 9 יכול להתמודד במכרז קשורה בכך שחברת החדשות שלו, הטרייה מבין חברות החדשות הפועלות בטלוויזיה בישראל, אינה נחשבת לאחת משתי המשפיעות בתחומה. סעיף זה בחוק מונע מחדשות ערוץ 2 ומחדשות ערוץ 10 לקחת חלק במכרז על ערוץ ייעודי, כשזה יקום.

בין הגורמים שכבר הצהירו על כוונתם להתמודד במכרז באופן רשמי: קבוצת RGE של אביב גלעדי, לן בלבטניק ומשפחת רקאנטי וחברת סלוצקי אפיקי תקשורת של חיים סלוצקי.

המכרז לערוץ החדשות הייעודי צפוי לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים, עם השלמת הליך הגיבוש הכלכלי, ההנדסי והתוכני שלו.

באחרונה החלו בערוץ 9 להדק את שיתוף-הפעולה מול אלי עזור, העומד בראש קבוצת תקשורת הכוללת בין היתר את חברת צ'רלטון, את החינמון "פוסט" וקבוצת רדיו ללא הפסקה. לא מן הנמנע כי אם אפריקה ישראל תבחר להתמודד במכרז, היא תעשה זאת יחד עם עזור.

מאפריקה ישראל נמסר כי "עד לרגע זה לא התקיים כל דיון על כך. כשייצא המכרז נדון בנושא".