HP מאבדת גובה במכירות לפטופים בישראל, סמסונג ואסוס מזנקות

מספר המחשבים הניידים שמכרה אסוס זינק ב-123% ברבעון הראשון ■ זינוק של 180% לסמסונג

האם HP עומדת לאבד את השליטה בשוק המחשבים הניידים בישראל? היקף היחידות שמכרה החברה ירד ב-19.6% ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל ב-2010 ונתח השוק שלה ירד מ-22.3% ל-18.6% ברבעון הראשון של 2011. סך הכול נמכרו בישראל ברבעון הראשון 160.8 אלף מחשבים ניידים.

הירידה אצל HP, שמכרה כ-30 אלף יחידות ברבעון, באה על חשבון התחזקות יצרניות אחרות בשוק. דל, הניצבת במקום השני, רשמה עלייה של כ-52% בהיקף היחידות שנמכרו ונתח השוק שלה הוא על 16.2%. החברה מכרה 26.1 אלף יחידות ברבעון.

חברת לנובו המשיכה לשמור על המקום השלישי ברשימה עם נתח שוק זהה לשל דל, על אף שרשמה ירידה של 15.5% בהיקף היחידות שנמכרו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

זינוק מרשים במכירות ברבעון הראשון נרשם השנה אל אסוס וסמסונג. מספר המחשבים הניידים שמכרה אסוס, שמדורגת במקום הרביעי, צמח ב-123.5% ברבעון הראשון של 2011, כשנתח השוק שלה גדל ל-13.1%.

הזינוק של סמסונג מרשים אף יותר - מספר היחידות שמכרה גדל ב-178.5% ברבעון הראשון של השנה ונתח השוק גדל ב-5.7% ל-8.7%.

מי שמפגרת מאחור היא אפל, שאצלה נרשמה ירידה של 6% במכירות הלפטופים והיא ממוקמת במקום העשירי ברשימת היצרניות הבולטות בשוק הישראלי.

מכירות כלל המחשבים עלו

מכירות כלל המחשבים (ניידים ונייחים) ברבעון הראשון של השנה עלו ב-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי חני שטרן, אנליסטית בכירה של שוק ה-PC בישראל בחברת IDC, מה שמשך את הנתונים כלפי מעלה היו מכירות המחשבים הנייחים שגדלו בעיקר בזכות המגזר העסקי.

לדבריה, "הדבר נבע מתחושת אופטימיות בנוגע למצב הכלכלי במשק. השיפור באקלים הכלכלי מאפשר למקבלי החלטות בארגונים להגדיל את היקף ההשקעה במוצרי IT.

"מכירות מחשבים הניידים קטנו בעיקר במכירות למגזר הביתי. הדבר נבע מירידה במכירות הנטבוקים שהושפעו לרעה ממכירות של הטאבלטים והסמארטפונים", אומרת שטרן.

שוק הלפטופטופים הישראלי דל ונובו מתקרבות לHP
 שוק הלפטופטופים הישראלי דל ונובו מתקרבות לHP