פרטיות אזרחי ישראל בסכנה? אושרו תקנות החוק הביומטרי

יובל שטייניץ, יעקב נאנן ואלי ישי הצביעו בעד; מיכל איתן הצביע נגד ■ השר איתן: "מדובר בניסוי שתוצאותיו ידועות מראש והוא מסכן את הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל במידה מוגזמת"

תקנות החוק הביומטרי אושרו היום (ב') על-ידי ועדת השרים ליישומים ביומטריים. במסגרת ההחלטה בוטלה האפשרות לבדוק את הפעלת המאגר הביומטרי באופן שיגביל את הפגיעה בפרטיות אזרחי ישראל.

בין השרים שהצביעו בעד התקנות החדשות היו אלי ישי, יעקב נאמן ויובל שטיניץ, השר מיכאל איתן הצביע נגד. התקנות שאושרו עברו לאישור ועדת הכנסת העוסקת בנושא.

נזכיר כי בהצעה של הפרופסור עדי שמיר ממכון ויצמן להפעלת המאגר הביומטרי ממחלקת את המאגר לאלפי "מגרות" המכילות כל אחת מאות אזרחים. במקרה ותתקיים דליפה מן המאגר, הנתונים שידלפו יסבו נזק מידתי בלבד, ללא פרטי זהות.

"ההחלטה שנתקבלה פוסלת על הסף את הצעת הפשרה המידתית שהעלה פרופ'שמיר ללא כל בדיקה אמיתית", אמר השר מיכאל איתן בתום הישיבה. "ההתעלמות מהצעת שמיר, הנתמכת על ידי רוב מכריע של גורמים מקצועיים ומומחים מהאקדמיה אינה סבירה, והופכת את הפיילוט להפעלת המאגר לניסוי שתוצאותיו ידועות מראש המסכן את הזכות לפרטיות שלאזרחי ישראל במידה מוגזמת".