ישראמקו סגרה הסכם מימון של 750 מיליון ד' לפיתוח מאגר "תמר"

15 חודשים לאחר שישראמקו חתמה על חתימת מסמך עקרונות עם דויטשה בנק, להלוואת גישור ומימון לפיתוח פרויקט הגז "תמר", חתמה היום השותפות על הסכמי ההלוואה עם הבנק הגרמני

15 חודשים לאחר שישראמקו חתמה על חתימת מסמך עקרונות עם דויטשה בנק, לצורך העמדת הלוואת גישור ומימון ארוך טווח לשם השתתפותה בהוצאות פיתוח פרויקט הגז "תמר", חתמה היום השותפות המוגבלת על הסכמי ההלוואה עם הבנק הגרמני.

דויטשה איגד קונסורציום של מספר בנקים ובתי השקעות ישראליים, לצורך העמדת המימון. במסגרת ההסכמים יעמיד הקונסורציום לישראמקו הלוואת גישור בהיקף של 350 מיליון דולר למשך שלוש שנים ממועד המשיכה השל הסכום הראשון. הלוואת הגישור תישא בשנה וחצי הראשונות ריבית ליבור לשלושה חודשים בתוספת 3.5%. בשנה וחצי שלאחר מכן תעלה הריבית לליבור פלוס 5%. את הריבית תשלם ישראמקו אחת לרבעון, והקרן תיפרע בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה.

לאחר משיכת מלוא הכספים בהלוואת הגישור, יעמיד הקונסורציום הלוואה בהיקף 400 מיליון דולר, שתהיה צמודה למדד. ההלוואה, שתימשך עד אפריל 2014, תחושב על-פי מממוצע משוקלל של אג"ח ממשלתיות צמודות בעלות מח"מ דומה, בתוספת של 3.5%, ובכל מקרה שיעור הריבית השנתית לא יפחת מ-6%. הריבית תשולם אחת לרבעון, וקרן ההלוואה תיפרע ב-40 תשלומים.

את ישראמקו, המנוהלת על-ידי אבי גפן, ייצגו עוה"ד אלית אלקון מי-טל ואיל רז ממשרד גורניצקי ושות'. נזכיר, כי ישראמקו, המחזיקה ב-28.75% מהזכויות בתגלית "תמר", סיימה באחרונה גיוס הון בהנפקת זכויות בהיקף של כ-113 מיליון שקל.

העדיפו את "ים-תטיס"

בתוך כך הודיעה היום מפעלי נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי, כי החליטה בשלב זה להעדיף התקשרות קצרת הטווח עם "ים-תטיס", על פני התקשרות בהסכם ארוך טווח עם ספק הגז המצרי EMG. נייר חדרה הודיעה היום, כי האריכה את ההסכם, שעליו חתמה עם "ים-תטיס" ב-2005, בשנתיים נוספות. במסגרת זו היא תרכוש גז טבעי בהיקף של 0.21 BCM, תמורת כ-63 מיליון דולר.

בסוף 2010 דווח, כי נייר חדרה עומדת לחתום על עסקה ל-20 שנה, בהיקף של מיליארד דולר עם EMG. לפי הדיווח, ביקשה נייר חדרה לרכוש מ-EMG גז בכמות שנתית של 0.3 BCM.

גורמים הקשורים לשותפויות הגז הישראליות, הביעו תקווה כי החלטתה של נייר חדרה תשפיע גם על הלקוחות האחרים שטרם הכריעו בין ספק הגז הישראלי והספק המצרי, ובהם החברות הנוספות בקבוצת אי.די.בי נשר ומכתשים אגן, וכן החברה לישראל. החברות הללו כבר חתומות על הסכמי אספקת גז עם EMG, אך בכוונתן לרכוש כמויות גז נוספות בעתיד.