אייס דיפו מגיבה לקריסת האג"ח ברכישה עצמית: 15 מ' ש'

הסדרה נסחרה הבוקר בתשואה של יותר מ-18%, והגיבה לרכישה בעלייה של 3.9% ■ אייס דיפו פרסמה ביום רביעי אזהרת רווח ■ שווי השוק נפל מאז ההנפקה ב-2007 ב-83%

לקראת סוף השבוע האחרון פרסמה חברת הקמעונאות אייס דיפו , מקבוצת גאון אחזקות , עדכון על המשך הידרדרות מצבה הפיננסי. בתגובה לפרסום "גלובס" אודות קשיי החברה, צנחה אתמול מנייתה ב-17%, וסדרת האג"ח שלה קרסה בכ-19%.

בניסיון לנצל את הירידה במחיר, ולשפר ולו במעט את המאזן שלה, דירקטוריון רשת ה"עשה זאת בעצמך" אישר רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של כ-15 מיליון שקל, והיום הזדרזה החברה לרכוש אג"ח תמורת כ-2.5 מיליון שקל.

הסדרה נסחרה הבוקר בתשואה של יותר מ-18%, והגיבה לרכישה בעלייה של 3.9%.

באייס ציינו, כי ההחלטה להשקיע באג"ח התקבלה "לאור מחירן בבורסה, לאור מצבה הפיננסי של החברה, ומתוך הבנה כי ביצועה יביא להקטנת התחייבויות החברה ולשיפור תוצאותיה הכספיות". מימון הרכישה ייעשה ממקורותיה העצמיים של אייס דיפו.

לאייס סדרת אג"ח נסחרת אחת, שהונפקה בסוף 2007 ודירוגה BBB פלוס, באופק שלילי. סך ההתחייבויות עבורה כ-116 מיליון שקל - כ-28 מיליון שקל מהם כהתחייבויות שוטפות - ומועד התשלום הבא הוא אוקטובר 2011.

אייס דיפו פרסמה ביום רביעי בערב אזהרת רווח, שלפיה בעקבות ההפסדים הנמשכים ברשת, היא צפויה לעבור ברבעון הראשון של השנה מהון עצמי חיובי של כ-2 מיליון שקל לגירעון של 10 מיליון שקל - גירעון שבעקבותיו היא לא תעמוד בשניים מהתנאים מול הבנקים, שלהם היא חייבת כ-26 מיליון שקל. אייס דיפו גם עדכנה בדיווח על כוונתה לבצע הנפקת זכויות על בסיס דוחות 2010.

שווי השוק של החברה, שבשליטת גאון אחזקות ושלמה זבידה בחלקים שווים, הוא 44 מיליון שקל - ירידה של כ-83% לעומת השווי שבו הונפקה ב-2007.