אטיאס: "בשורה לזוגות צעירים; נותנים 60 אלף שקל ביד"

שר השיכון והבינוי אופטימי ביום שאחרי ההכרזה על מענק לזוגות צעירים בפריפריה: "ההטבה אינה רק לזוגות חרדיים. הקריטריון היחיד הוא חוסר דיור"

אתמול (ב') הודיעו משרדי האוצר והשיכון על מענק שיינתן לרוכשי דירה ראשונה ב-30 יישובים בפריפריה, מעין פשרה לחוק המשכנתאות עליו התעקשה ש"ס, וזאת החל מ-1 ביולי השנה.

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס התראיין הבוקר לגלי צה"ל והסביר כי "קבלן יקבל 40 אלף שקל הנחה בדמי פיתוח שימכור לזוג צעיר בפריפריה והרוכש יקבל 60 אלף שקל. כל מה שהוא צריך לעשות זה להוכיח שהוא חסר דיור, והוא יקבל מענק ממשרד השיכון ישירות לחשבון הבנק שלו".

- כמה זוגות צעירים ישתמשו בהטבה?

לפי משרד האוצר, שהתנגד לתוכנית, מדובר על כ-4,000 זוגות צעירים בשנה.

- כלומר 400 מיליון שקל עלות.

"העלות גדולה אבל חשוב להבין את החשיבות של הבאת 4,000 זוגות צעירים לפריפריה. זו בשורה לפריפריה ובשורה גדולה לזוגות צעירים".

- ומה טווח המחירים בפריפריה?

"בדירות ישנות של 20-30 שנה המחירים עומדים על כ-300 אלף שקל. בדירות חדשות המחיר מתחיל ב-500 אלף שקל ממוצע עם פיתוח סביבתי. החשוב הוא שאנחנו מזרימים דם חדש לפריפריה".

-זה יקטין את נפח המשכנתאות?

"זה גם יקטין את הנפח וגם יקטין את ההון העצמי הנדרש כי אנחנו נותנים לו כסף ביד ומיד".

- יש טענה שההטבה מכוונת בעיקר לזוגות חרדים.

"ברשימה יש יישובים ערביים ואני מדגיש שאין שום קריטריון זולת חוסר דיור. כל שאר הדיבורים אינם נכונים - גם חרדים יכולים להשתמש בהטבה וגם כל אזרח אחר במדינה. אני מודה לקב"ה שנפלה בידי הזכות להיות שליח ציבור ולהביא את הבשורה הזאת לישראל".