סערה בתקשורת העולמית סביב התינוקת הישראלית "לייק"

כלי תקשורת מכל העולם פירסמו את הסיפור יוצא הדופן על הילדה שנקראה בשם ביזארי במיוחד

העולם עושה "לייק" ללייק? רשתות תקשורת רבות מרחבי העולם כולו עוקבות ביממה האחרונה אחר זוג ההורים הישראלי מאזור השרון, שהחליט לכנות את בתו על שם פעולה בפייסבוק.

המגזין היוקרתי "טיים" והרשתות BBC ו-CNN הם רק חלק מהגופים שדיווחו בהפתעה על הסיפור יוצא הדופן. "מה קרה להענקת שמות לילדים כמו אן או ג'ון?", שואלת בתמיהה כתבת "טיים", ומוסיפה: "ליאור וורדית אדלר אולי קיבלו השראה מההורים המצריים שקראו לילדם פייסבוק וכינו את בתם לייק".

על-פי הפרסום ברשת BBC הבריטית, ההורים ישראלים בחרו את השם לאחר שווידאו כי אף הורה אחר במדינה לא הקדים אותם. בנוסף ציטטו את האב המאושר, שהסביר כי השם הוא לדעתו הכינוי המודרני לאהבה.

במספר אתרי אינטרנט אף העבירו ביקורת על ההורים הישראלים. "הורים מטופשים קראו לבתם התינוקת לייק", כתב אתר חדשות בטקסס, ארצות-הברית. בידיעה פורסם כי ההודעה על השם השנוי במחלוקת גרם להרמת גבה מצד גורמים רבים מסביב לגלובוס, שלא מבינים מדוע על הילדה להתמודד עם השם הביזארי.

האחיות דבש ופאי כבר מתלהבות

אתמול (ב') חשף העיתון "מעריב" את הסיפור יוצא הדופן על זוג ההורים שקראו לתינוקת שלהם לייק. "אני לא איש פייסבוק מאוד חזק, יש לי 100 וקצת חברים", אמר ליאור אדלר, אביה הגאה של לייק, בראיון לחדשות 2 באינטרנט. "אנשים מאוד מאוד מפרגנים".

לאחיותיה הגדולות של לייק קוראים דבש ופאי. "גם השמות הקודמים הגיעו ממני", סיפר ליאור. "עוד לפני שנולדה הראשונה, היה לי ברור שאני לא רוצה שם של מישהו שאני מכיר או שם שקיים. בדקתי את השמות וניסיתי לגלות שאין שם כזה. עם דבש לא הצלחתי כל-כך, פאי אין בארץ, ולייק גם אין בינתיים. זה כל-כך מתבקש בעיניי, זה כמו 'אהובה'".

ואיך הילדה תתמודד עם השם יוצא הדופן? "דבש בכיתה ג', והכול בסדר. פאי בגן, וגם שם הכול בסדר. זה שם עם משמעות חמודה ויפה. אני מקווה שלא גרמתי נזק, ואפשר תמיד לשנות בעתיד. זה שם מיוחד, אבל לא רק גימיק", אמר אדלר.