חשד: עו"ד גור פינקלשטיין ניסה לרצוח בכיר בעיריית ת"א

החשד: עו"ד גור פינקלשטיין ו-6 מבני משפחת בכרי מיפו ניסו להתנקש בשוטה חובל מעיריית ת"א ■ הסיבה: סירוב העירייה לאשר בנייה לא חוקית של המרכז הסיינטולוגי ביפו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב התיר היום (ג') לפרסום כי המשטרה עצרה את עו"ד גור פינקלשטיין מתל-אביב ועוד 6 מבני משפחת בכרי מיפו, שעמדו, כך על-פי החשד, מאחורי מספר ניסיונות רצח וחבלה.

חברי הכנופיה חשודים כי ניסו להתנקש בשוטה חובל, מנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, לאחר שהניחו מטען חבלה מתחת למכוניתו ומאוחר יותר תקפו אותו בסמוך לבניין העירייה.

ההנחה היא כי הרקע לניסיונות לפגוע בחובל, הוא סירוב העירייה לאשר בנייה לא חוקית של המרכז הסיינטולוגי ביפו. עו"ד פינקלשטיין, המייצג את התנועה לסיינטולוגיה בישראל, הוא גם זה שאחראי לשיפוץ המרכז בסכומים עצומים.

עיריית תל-אביב הוציאה צו להפסקת עבודות הבנייה וכן צו הריסה על חלקים שנבנו בצורה לא חוקית. החשד הוא כי עו"ד פינקלשטיין סבר כי חיסולו של חובל יוביל להסרת הצווים והמשך הבנייה.

במסגרת הפרשה עולה כי מספר ימים לאחר הפיגוע באיתמר ניסתה הכנופיה גם להתנקש בחייו של אחד השייח'ים הבכירים ביפו, על-ידי הנחת מטען חבלה תחת מכוניתו, במסווה של פעולת "תג מחיר".

ניסיון חיסול נוסף בו חשודה הכנופיה מתייחס לתושב חיפה שניצל מ-4 ניסיונות חיסול, אחד מהם על-ידי הנחת מטען מתחת למכוניתו שהתפוצץ וגרם לפציעתו באורח בינוני ולפציעת בתו בת ה-3.

הערכת המשטרה היא כי הרקע לחיסול, אשר מאחוריו עמד על-פי החשד עו"ד פינקלשטיין, נעשה על רקע רומנטי אישי, והוא זה שהורה לבני משפחת בכדי לבצע אותו.