פלוריסטם מזנקת 14%; מחיר יעד של 5 ד' מאופנהיימר

מדובר בפרמייה של כ-95% על מחיר הסגירה בניו-יורק ■ "לטכנולוגיה של החברה יתרונות ביישומים שונים"

מניית פלוריסטם רושמת היום עלייה חדה במסגרת המסחר בתל-אביב, ומרכזת מחזור פעילות ער. כלכלני אופנהיימר החלו לסקר את המניה עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 5 דולר, לעומת 2.56 דולר עם סיום המסחר אתמול בניו-יורק.

באופנהיימר מציינים כי מחקר שנעשה לאחרונה הצביע על היתרונות של טכנולוגיית התלת-מימד של החברה ביישומים שונים הקשורים לתאי גזע. "מחיר היעד שלנו מבוסס על הנחות שמרניות ועשוי לעלות כשהחברה תציג תוצאות מניסויים שהיא עורכת, ככל הנראה לקראת סוף השנה".

לפני כחודש דיווחה פלוריסטם על תוצאות מסכמות טובות בשלב הראשון של הניסוי הקליני בחולי טרשת עורקים בגפיים תחתונות, בתום שלושה ושישה חודשי מעקב אחר החולים. מתוצאות הניסוי עולה, כי המוצר של פלוריסטם (תאי הגזע מהשלייה) הינו בטוח לשימוש, משפר את איכות חייהם של החולים ובעל פוטנציאל לריפוי טרשת עורקים בגפיים תחתונות.

במסגרת הניסוי, הוזרקו לחולים תאי גזע מהשלייה (PLX-PAD) במרכזי ניסוי בגרמניה ובארצות הברית, ללא קבוצת ביקורת, ובמספר מינונים הולכים וגדלים. בתום המעקב אחר החולים, נרשמה קטיעה אחת בלבד, שמהווה 3.7% מכלל החולים. מדובר בהפחתה של 75% בשיעור הקטיעות בקרב המשתתפים בניסוי, ביחס לנתונים היסטוריים.

לפי הנתונים הקיימים כיום, שיעור התמותה בקרב אנשים שמאובחנים בטרשת עורקים בגפיים התחתונות עומד על כ-20% בתוך שנה מרגע האבחון. כמו כן, כ-50% מהחולים יידרשו לעבור ניתוח מעקפים להצלת הגפיים מקטיעה, וכ-40% יאלצו לעבור קטיעה בתוך כ-6 חודשים מרגע האבחון.

נזכיר, כי פלוריסטם קיבלה לאחרונה אישור משותף מרשויות הבריאות באירופה (EMA) ובארצות הברית (FDA) להתקדם ישירות לשלב השלישי של הניסוי בתאי גזע מהשלייה בחולים הסובלים מטרשת עורקים חמורה בגפיים. זוהי הפעם הראשונה בה שתי הרשויות מאשרות במשותף מתווה של ניסוי קליני ברפואה תאית. החברה קיבלה את אישור הרשויות הרגולטוריות בגרמניה ובארה"ב לבחון שימוש באותו מוצר לאינדיקציה נוספת היישר מהשלב השני של הניסוי, על סמך תוצאות השלב הראשון של הניסוי בטרשת עורקים חמורה.