אבות אכלו בוסר

כשהיוצרת כה מיוחסת ומתראיינת בהרחבה, אתה מצפה למשהו גדול יותר מבידור טוב

"ילדי ראש הממשלה", ג' 22:30, "הוט 3"

אני יודע שזה קצת אידיוטי, אבל ברשותכם אני מבקש לשים כאן פתק לבן. לא רק ברמה הלאומית, אלא ברמה הטלוויזיונית, בכל הקשור ל"ילדי ראש הממשלה". ספק אם הייתה עוד סדרת דרמה קלילה (יחסית) שבימים כתיקונם הייתה עוברת קצת מתחת לרדאר של כולנו, שזכתה לכל-כך הרבה יחסי-ציבור עוד בטרם שידורה.

אבל כשהכותבת הראשית (ביחד עם שחר מגן) היא נעה רוטמן, מי שגרמה למדינה שלמה כמעט להזיל דמעה בהלוויית סבה, ראש הממשלה שאליו אוהבים להתגעגע במקומותינו, החושים מתחדדים.

האמת? לא בטוח שערנות היתר שלנו עושה טוב לסדרה הזאת. מדובר בסדרת טלוויזיה לגיטימית, עם כמה שחקנים לא רעים ועלילה לא בנאלית. משהו לא רע לצפות בו ב-22:30 בלילה, קצה הפריים-טיים בערוץ שאינו ערוץ 2. הבעיה היא שכאשר היוצרת היא מיוחסת כל-כך, ומתראיינת בהרחבה, כולל חשיפה אישית לא מבוטלת (ביחס לאביה, בנוגע לסבתה), אתה מצפה למשהו שהוא יותר מבידור טוב, וכאן בדיוק הבעיה.

גם אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים לא הצלחתי להבין האם מדובר בדרמה ששואפת להיות איכותית, או אולי בטלנובלה שבה הקריצה ברורה? ואולי בכלל יש כאן איזו כוונה, איזה משל עם לקחים אקטואליים? לא ברור.

גם הליהוק נראה לי קצת מוגזם: מרינה מקסמיליאן בלומין היא דמות עם נוכחות, גילה אלמגור היא סימון סניורה של התעשייה בארץ, אלונה טל חזרה אלינו מהוליווד אחרי קריירה שאולי לא נסקה שם, אבל היו לה כמה רגעים, רמי הויברגר, לא משנה מה יעשה, יזכיר לעולם את החמישייה הקאמרית, שרון אלכסנדר הוא סמל לקולנוע הישראלי של הדור הקודם, אוולין הגואל קנתה לעצמה מעמד בשנים האחרונות ככוכבת סדרות מקומיות, אבל איכשהו כל הפסיפס הזה העלה תמונה שלפחות לי, לא הייתה מספיק חדה.

אני חייב לסייג שאולי הטשטוש הוא בעיני המתבונן. אולי הז'אנר הטלוויזיוני הזה כבר גדול עליי, אולי התרגלתי לראות את בית ראש הממשלה רק בעיניים של אקטואליה או של סאטירה. אבל כשאיתי תורג'מן, משהו בין אייל קיציס לאסי כהן, מנהל רומן עם אלונה טל בתפקיד לבי, בתו של ראש הממשלה, אני מסרב להתפעם. את מי בכלל מעניין עם מי יוצאת ביתו של ראש הממשלה?

אם היה דבר מבורך אחד בפוליטיקה הישראלית הוא העובדה שהמשפחה הראשונה מעולם לא עניינה יותר מדי את הציבור הישראלי (עד שביבי, אלוהים יודע למה, התעקש לגרור אותה לקדמת הבמה), עכשיו גם את זה רוצים לקעקע? ובכל זאת, רק בגלל הנושא הלא שגרתי - צפו לבד והחליטו, גם אם לא תאהבו, בסוף הפרק מחכה לכם עונה חדשה של האחות ג'קי, ושם כבר אין נפילות.